بیمه حق اولیه راهنمایان گردشگری است

ایسنا/یزد دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بیمه راهنمایان گردشگری حق اولیه این بخش از جامعه گردشگری است.

«محمدصالح جوکار» در رابطه با بیمه راهنمایان گردشگری و پیگیری این مسئله در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در جلسه اخیر با وزیر و معاونان وی نسبت به عملیاتی نشدن بیمه ۲۰۰۰ راهنمای گردشگری در سال ۹۹ توضیحاتی را خواستار شدیم.

وی از توجیهاتی مانند نبودن اعتبار و بودجه از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاد کرد و گفت: البته در خصوص حذف بیمه راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز توضیحاتی را از وزارت میراث فرهنگی، مطالبه کردیم که وزیر میراث فرهنگی وعده پیگیری موضوع را داد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس  با بیان این که پیشنهاد اصلاح این ردیف بودجه مربوط به بند ۱۵ تبصره ۱۴  به کمیسیون تلفیق ارائه شده است، ابراز امیدواری کرد این موضوع در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد هرچند که ما از آن حمایت خواهیم کرد.

جوکار با تاکید بر این که بیمه راهنمایان گردشگری حق اولیه این بخش از جامعه گردشگری است، گفت: این مطالبه منطقی و به حق باید توسط وزارت میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و در قانون بودجه ۱۴۰۰ دیده و عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …