تاکید سفیر نیکاراگوئه بر گسترش روابط موزه‌ای با ایران

سفیر جدید نیکاراگوئه در تهران در دیدار با رییس کل موزه ملی ایران در محل موزه بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور خصوصا در زمینه همکاری‌های موزه‌ای تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، ایساک لنین براوو – سفیر جدید نیکاراگوئه – در تهران و جبرییل نوکنده – رییس کل موزه ملی ایران – ۱۹ شهریورماه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

نوکنده در این دیدار تفاهم‌نامه‌های همکاری با بیش از ۵۰ موزه بزرگ دنیا را نشانه‌ای از  تمایل و تلاش  موزه ملی ایران برای مشارکت پویا در شبکه موزه‌های جهان و در سطح بین‌الملل دانست و با بیان این‌که کشور نیکاراگوئه از لحاظ استاندارد موزه‌ای در سطح بالایی قرار دارد، افزود: موزه ملی ایران آمادگی دارد تا با امضای تفاهم‌نامه با موزه ملی نیکاراگوئه در زمینه همکاری‌های مشترک بین موزه‌ها مانند پروژه‌های مشترک پژوهشی، نمایشگاه‌های متقابل و سخنرانی‌های تخصصی، بسترساز توسعه روابط فرهنگی دو کشور باشد.

رییس کل موزه ملی ایران با توجه به  محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ در عملکرد موزه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و پروژه‌های مجازی مشترک را تا رفع این بحران پیشنهاد کرد.

ایساک لنین براوو در مقام سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران با اشاره به تشکیل جلسه در موزه ملی ایران به عنوان کانون بزرگ فرهنگ ایران گفت: بسیار علاقه‌مندم تا با تاریخ و تمدن غنی ایران آشنا شوم و معتقدم این میراث بزرگ باعث افتخار جامعه بشریت است.

او تاکید کرد: تلاش داریم تا از طریق پروژه‌های فرهنگی باعث تحکیم و گسترش روابط و دوستی عمیق دو کشور باشیم.

در ادامه این ملاقات بازدید از موزه ایران باستان، با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رییس موزه ایران باستان صورت گرفت و ایساک لنین براوو با  بخشی از سیر تاریخ و تمدن هزاران‌ساله ایران آشنا شد. او از آثار مختلف مانند  گل‌نوشته‌های شوش، سفال پویانمایی شهر سوخته، آثار فرهنگ غنی جیرفت، تالار هخامنشی، سردیس شاهزاده هخامنشی، تندیس بزرگ‌زاده اشکانی و مومیایی طبیعی موسوم به مرد نمکی دیدن کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …