تاکید معاون وزیر نیرو بر لزوم تسریع در اجرای طرح‌های گردشگری آبی

پنجاه و یکمین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور روز پنجشنبه (۲۲ خرداد ماه) با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مشاور گردشگری آبی معاونت آب و آبفا، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو طی سخنانی با اشاره به تاکید سال گذشته  رئیس جمهور بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سدها و تاسیسات آبی برای گردشگری خواستار تعیین ضرب‌العجل و تسریع در اجرای طرح های گردشگری آبی به ویژه در سدهای کشور شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه اظهار داشت: در آینده نزدیک نمایشگاهی برای ارائه پروژه های فراخوان داده شده و پروژه هایی که برندگان آن مشخص شده اند و همجنین  فرصت های سرمایه گذاری در طرح های آبی برای گردشگری برگزار خواهد شد و شرکتهای آب منطقه ای به معرفی طرحهای واگذار شده جهت گردشگری و همچنین معرفی ظرفیت‌های خود خواهند پرداخت.

 در ادامه این جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای به معرفی طرح‌های آبی قابل سرمایه‌گذاری برای گردشگری آبی پرداختند و همچنین چالشها و موانع موجود برای اجرای طرح‌های گردشگری آبی را مطرح کردند که توضیحات و راهنمایی های لازم از سوی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی، تعرفه و خصوصی سازی شرکت مدیریت منابع آب ایران  ارائه شد.

بخش اول این نشست به موضوعات مربوط به بخش حفاظت و بهره برداری همچون اعتبارات سیلاب و مهندسی و مدیریت رودخانه‌ها اختصاص داشت که ابتدا جهانگیر حبیبی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. همچنین جعفری، مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها به تشریح دستورالعمل نحوه بهره برداری از مصالح رودخانه‌ای و گزارش هزینه کرد اعتبارات مهندسی رودخانه ها پرداخت.

 در جمع بندی نهایی این نشست مدیران ارشد وزارت نیرو بر لزوم تعامل هرچه بیشتر شرکت‌های آب منطقه‌ای با نمایندگان شورای اسلامی تاکید کردند و مقررشد شرکت های آب منطقه ای پس از برگزاری نشست هایی با نمایندگان گزارش عملکرد  خود را در این زمینه ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …