تا قبل از ساعت ۱۱ امروز هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم

سخنگوی صنعت برق گفت: تا قبل از ساعت ۱۱ امروز هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی نداشتیم و پس از آن ۲۲۰۰ مگاوات خاموشی در کشور اعمال شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته به دلیل حادثه در پست ۴۰۰ کیلو ولت تهرانپارس یک ترانسفورماتور و کابل ها دچار حریق شدند که با کمک آتش نشانی خاموش شد، اظهار کرد: با خروج این تراسفورماتور حدود ۳۵۰ مگاوات خاموشی روی پست های ۶۳ کیلوولت شرق تهران وجود دارد و همکاران برق منطقه ای در تلاشند تا این مشکل برطرف شود.

وی افزود: تلاش می شود تا هرچه سریعتر در شرایط پایدار تامین برق قرار بگیریم که این موضوع نیازمند همکاری همه مشترکان است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: همکاری مشترکان به خصوص در ساعت اوج مصرف سبب خواهد شد از میزان خاموشی ها در بخش خانگی کاسته شود. همچنین خاموشی خارج از جداول هم کاهش خواهد یافت.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مشترکانی که در این دوره سخت با بخش برق همکاری بیشتری داشته باشند، مورد تشویق‌های بیشتر هم قرار می‌گیرند، گفت: از روز گذشته صنایع بزرگ کشور همکاری بیشتری برای جابجایی مصرف برق داشته‌اند که این امر درحال افزایش است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از این موضوع که عملیات تعمیرات و اورهال سالانه کارخانه‌ها و صنایع به این زمان منتقل شود، استقبال می‌کند و به طور قطع مشترکانی که در این دوره با وزارت نیرو همکاری بیشتری داشته باشند، مورد تشویق بیشتر هم قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت برق گفت: پایش جدی مشترکان پر مصرف از جمله اداره‌ها، نهادها و بانک‌ها از دیگر اقدام‌هایی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته رجبی مشهدی برق این دستگاه‌ها در صورت رعایت نکردن و پس از اخطار قطع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …