تبدیل شدن کشور به بهره‌بردار فناوری در صورت عدم درک درست

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با تاکید بر ضرورت درک صحیح از فناوری گفت: در صورتی که درک درستی از فناوری نداشته باشیم، به بهره بردار فناوری تبدیل خواهیم شد.

به گزارش ایسنا علیمحمد سلطانی در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی با رویکرد فناوری‌های همگرا که صبح امروز سه‌شنبه به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به روندهای تحولات ۱۰ تا ۵۰ سال آینده در حوزه فناوری، افزود: اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، ژنتیک و ژنوم از جمله فناوری‌های آینده هستند که در هر کدام از آنها از ترکیب چندین فناوری به رشد و بلوغ رسیده‌اند.

وی با اشاره به خلق روزانه کلمات و اصطلاحات در حوزه فناوری، یادآور شد: بعد از ارائه این کلمات جدید شاهد هستیم که فناوری و محصول به منصه ظهور خواهد رسید، ولی جزء ثابت در این تغییر و تحولات فناورانه نیروی انسانی است که روز به روز ارزش آن ارتقاء می‌یابد.

سلطانی ادامه داد: این انسان است که در این تحولات فناورانه، فناوری‌ها را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن محصولات جدید را تولید و اصلاح کرده و یا می‌پذیرد.

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با تاکید بر ضرورت درک درست از فناوری، خاطر نشان کرد: فناوری‌ها، راهکاری برای توسعه توانمندی‌های انسان است از این رو محققان نیازمند فراگیری مهارت‌های نرم هستند و در صورتی که این مهارت نباشد، ما تنها بهره بردار فناوری خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …