تجاری سازی بیش از ۴۱ هزار دستگاه محصولات ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در مردادماه سال جاری، باوجود تعطیلات تابستانی این خودروسای و همچنین قطعه‌سازان توانست با همراهی تامین‌کنندگان خود بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کند.

به گزارش ایسنا،   طبق آمار تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، در مردادماه امسال ۳۱ هزار و ۴۶۸ دستگاه خودرو تولید و ۴۱ هزار و ۳۸۷ دستگاه خودرو تکمیل و تجاری سازی شده است.

طبق اعلام این گروه خودروسازی با تعداد ثبت شده خودروهای تجاری‌سازی شده در مردادماه، ‌ رکورد تجاری‌سازی هفتگی خودروها طی دو سال اخیر در هفته پایانی مردادماه امسال شکسته شد.

در هفته گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۳ خودرو تکمیل و تجاری‌سازی شده است و این در حالی است که تعطیلات تابستانی صنعت قطعه‌سازی همزمان با تعطیلات ایران‌خودرو از ۲۳ مرداد ماه تا امروز (اول شهریور) بوده است اما کارگران خطوط تکمیل‌کاری گروه صنعتی ایران‌خودرو در هفته پایانی مردادماه (ایم تعطیلات) در محل کار حضور یافته و با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه، بخش قابل توجهی از این خودروها را تکمیل و تجاری‌سازی کرده‌اند.

همچنین این در حالی است که با توجه به افزایش شمار خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان به دلیل کسری قطعات که ناشی از عدم تخصیص ارز به صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی رخ داده است،   و سبسب شده تا در حال حاضر  ۴۵ هزار دستگاه برای هردو خودروساز در کف پارکینگ خودروسازان باقی مانده تا قطعات مورد نیاز رسده و تکمیل و تجاری‌سازی شوند.

از سوی دیگر چندی پیش، در پی انتشار تصاویری از پارکینگ ایران‌خودرو در شبکه‌های اجتماعی، مدیرعامل این خودروسازی از در دستور کار قرار گرفتن، ۳۵ هزار دستگاه از خودروهای دارای کسری با حمایت وزارت صمت، گمرک و همکاری زنجیره تامین در زمان تعطیلات تابستانی این خودروسازی خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …