تحویل فاز اول فرستنده‌های اف.ام به صداوسیما

مدیر پروژه طراحی و ساخت فرستنده های ۲۰۰ وات FM سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی از تحویل ۵۰ دستگاه فرستنده به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیر پروژه طراحی و ساخت فرستنده های ۲۰۰ وات FM سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی از تحویل ۵۰ دستگاه فرستنده به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گفته مهندس سجادی، به منظور ایجاد پوشش رادیویی در محل‌­هایی با وسعت کم و به دور از ایستگاه­‌های رادیویی پرقدرت مانند برخی از روستاها، از فرستنده­‌های کم قدرت استفاده می­‌شود. فرستنده JDN-FMTX۲۰۰C با توان خروجی ۲۰۰ وات می­‌تواند به عنوان یک فرستنده­ مستقل رزرو یا یک ماژول اصلی در فرستنده‌های چند برنامه مورد استفاده قرار بگیرد.

این فرستنده‌ها می‌توانند به عنوان فرستنده­‌ی اصلی جهت پوشش یک برنامه­‌ی رادیویی در اطراف چند روستا و یا ایجاد پوشش رادیویی FM در ایستگاه­‌های کم قدرت رادیویی و همچنین استفاده به عنوان فرستنده­ رزرو در ایستگاه‌های پرقدرت مورد استفاده قرار گیرند.

از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به استفاده از دو تغذیه­ مجزا جهت افزایش قابلیت اطمینان،  کانکتور خروجی از نوع N متناسب با توان خروجی فرستنده، پنل کاربر پسند با قابلیت نمایش انواع پارامترهای مربوط به دستگاه مجهز به RDS Encoder داخلی اشاره کرد.

این فرستنده‌ها با توان خروجی قابل تنظیم بین ۴۰ تا ۲۲۰ وات در باند اف ام و محدوده فرکانسی ۵/۸۷ تا ۱۰۸ مگاهرتز به صورت کامل توسط مرکز خدمات تخصصی فرستنده‌های رادیویی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده و در فاز اول تعداد ۵۰ دستگاه به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود و فاز دوم و سوم نیز تا پایان تابستان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، این سازمان با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی از دهه هفتاد طراحی فرستنده‌های MW و  FM را آغاز کرده و هم اکنون حدود هشتاد درصد ایستگاه‌های رادیویی کشور به فرستنده‌های تولید داخلی این سازمان مجهز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …