تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد به اجرای سد باغان و خط انتقال آب آن

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار و۶۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه سد باغان است گفت: از این میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای سد و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه خط انتقال آب از سد باغان به سمت مسیر ریز و پالایشگاه است که در این مسیرانارستان و ریز نیز از این آب بهره‌مند می‌شوند.

عبدالکریم گراوند در آیین آغاز بتن‌ریزی بدنه سد باغان از محل فینانس خارجی با تبریک هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه امروز عملیات بتن ریزی سد باغان آغاز شده است اظهار داشت: پروژه سد باغان اکنون دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که با آغاز بتن‌ریزی سد امید می‌رود با پیگیری‌ها، پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و افتتاح شود.

وی، محل اعتبار سد باغان را فاینانس خارجی کشور چین دانست و بیان کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه سد باغان و ۴۰۰ میلیارد هزینه اجرای خط انتقال آب از سد باغان به سمت بخش ریز جم و پالایشگاه گاز شهرستان جم است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در مجموع ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سد و خط انتقال آب آن است گفت: در اجرای این طرح ضمن تامین آب کشاورزی، صنعت، حق آبه زیست محیطی، آب آشامیدنی شهرها و روستاهای ریز و انارستان تامین می‌شود.

گراوند با تاکید بر تسریع اجرای طرح سد باغان و بهره‌برداری از آن بر اساس برنامه تدوینی افزود: با تکمیل سد باغان مردم شهرستان‌های دشتی و جم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تامین اعتبار سدهای استان بوشهر از محل فاینانس خارجی خاطرنشان کرد:ساخت سدهای دشت‌پلنگ و باغان استان بوشهر از محل فاینانس خارجی تامین اعتبار شده که برای سهم ۱۵ درصد کارفرما، اعتبارات آن تامین و تخصیص یافته است.


استاندار بوشهر اعتبار سد باغان را ۳۳۰ میلیون یوآن چین دانست و بیان کرد: اعتبار ۲ سد باغان و دشت پلنگ در استان بوشهر از محل فاینانس خارجی تامین اعتبار و همکاری خوبی بین پیمانکار و طرف چینی ایجاد شده است.

گراوند، با بیان اینکه از آب سد باغان به پالایشگاه جم و شهرها و روستاهای در مسیر انتقال داده می‌شود افزود: خدمات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اجرای خط انتقال آب از سد باغان ستودنی است که امید می‌رود در رابطه با باقیمانده پروژه خط انتقال آب از سد باغان، شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه گاز فجر جم همکاری‌های خود را ادامه دهند تا براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و آب سد باغان قبل از افتتاح سد انتقال داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …