تخصیص ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض برق به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرکل امور مجلس وزارت نیرو از تصویب ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض دوره‌ای برق، به سازمان ساتبا جهت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و پاک غیردولتی با اولویت مناطق محروم و روستاها خبر داد.

به گزارش ایسنا، داود کامگار اظهار کرد: پس از خاتمه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه هفته جاری براساس مصوبات کمیسیون‌های تخصصی و نهایتاً تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دو مصوبه مهم در حوزه آب روستایی و برق تجدیدپذیر به لایحه دولت اضافه شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۵ گزارش کمیسیون تخصصی که به تصویب صحن علنی مجلس رسیده، یک‌نودم از درآمدهای ماهیانه مالیات بر ارزش افزوده‌ سهم دولت، به موضوع آب شرب روستایی تخصیص خواهد یافت که درآمد حاصله از اجرای این بند در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

کامگار ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۴۳، بیست‌وپنج درصد از مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض دوره ای برق، به سازمان ساتبا جهت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و پاک غیردولتی با اولویت مناطق محروم و روستاها، تخصیص خواهد یافت که درامد حاصله از اجرای این بند در سال ۹۹ حدود ۵۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد.

وی همچنین افزود: ظرف چند روز آینده پس از طی شدن فرایندهای مربوط به تصحیح و مقابله در معاونت قوانین مجلس، لایحه مذکور، جهت تایید برای شورای نگهبان ارسال خواهد شد که با تایید و ابلاغ لایحه مذکور بعنوان قانون، منابع درآمدی پایدار و قابل توجهی برای این دو بخش ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …