تخلیه و بارگیری ۹۴ میلیون تنی کالاهای نفتی و غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۹۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی یکسال گذشته خبر داد.

اله مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  طی سال گذشته در مجموع ۹۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۴۰۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که نسبت به با مدت مشابه سال پیش از آن ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع کالاهای جابجا شده در این بنادر ۶۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۸۷ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۳۵ میلیون تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال گذشته را ۳۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۱۲ تن اعلام کرد و گفت: بالغ بر سه میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۳۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۱۷.۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

ترانزیت بیش از ۳ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی

عفیفی پور عنوان کرد: طی مدت یاد شده سه میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۳ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از هشت میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۸ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد.

صادرات نفتی ۴.۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی را ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن اعلام کرد و از افزایش ۴.۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.   

وی از ترانزیت ۸۹ هزار و ۳۰۴ تن انواع فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان طی ۱۲ ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از ۱۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۵۶ تن از این گونه محموله‌های تجاری خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۸۸ TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را ۶۱ هزار و ۶۵۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان ۴۹۹۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار و ۶۶۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …