ترجمه ترکی استانبولی کتاب «رساله الولایه» رونمایی می‌شود

ترجمه ترکی استانبولی کتاب «رساله الولایه» (۵ مردادماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ترجمه ترکی استانبولی کتاب «رساله الولایه» اثر علامه طباطبایی(ره) روز سه‌شنبه (۵ مردادماه) ساعت ۱۱ تا  ۱۳ در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

در این مراسم، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایون همتی، مترجم کتاب به زبان فارسی، محمود صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا، حسن قناعتلی، از علمای شیعه ترکیه و مترجم کتاب به زبان ترکی استانبولی و یکی از صاحب نظران ترک سخنرانی می‌کنند.

بنابر اعلام این خبر، کتاب «رساله الولایه» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب، مترجم علاوه بر ترجمه متن رساله الولایه از زبان عربی به زبان ترکی استانبولی با استفاده از سه شرح صورت گرفته بر رساله مذکور از آیت‌الله جوادی آملی، مرحوم آیت‌الله صانعی زنجانی و محمد حسین رحیمی، شرح رساله را از زبان فارسی به زبان ترکی استانبولی ترجمه کرده است.

مرحوم علامه طباطبایی در این کتاب با بهره‌گیری از دو روش عقلی و نقلی (قرآنی و روایتی) برای بیان مطالب، ابتدا به صورت برهان عقلی مطلب مورد نظر را ذکر کرده و سپس برای تحکیم، تقویت و تشریح برهان ارائه شده، روایاتی از پیشوایان اسلام آورده‌ است.

پخش این مراسم به صورت مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …