ترخیص قطعات جامانده از ماه‌های پیش، بازار را ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود بخشید

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، ضمن اشاره به اینکه با ترخیص قطعات رسوبی گمرک و همچنین کاهش نیاز به قطعات یدکی به دلیل کاهش ترددها در ایام کرونایی، بازار نسبت به ماه‌های اخیر به لحاظ کمیت و قیمت بهتر شده است، فروش قطعات یدکی دست‌دوم به‌جای نو را توسط واحدهای تحت نظر اتحادیه قطعات یدکی خودرو رد کرد.

سید مهدی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو به لحاظ کیفیت قطعات، اظهار کرد: در حال حاضر اوضاع بازار نسبت به حدودا یکماه گذشته، بهتر شده است. علت آن نیز این است که بازار دچار رکود شده و تردد بسیار کمتر شده است؛ زمانیکه استفاده از اتومبیل کمتر باشد، کمتر هم قطعات آن دچار فرسایش  و خرابی خواهد شد و کمتر به تعویض قطعه، نیاز پیدا می‌کند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تاکید کرد: علاوه‌بر این، گمرک  تعدادی از کالاها و قطعاتی که از ماه‌های گذشته وارد شده اما به دلایل مختلف ترخیص نشده بود، اجازه ترخیص داد. لذا همین ترخیص قطعات رسوبی،   ۱۰ الی ۱۵ درصد در قیمت‌ها و کمبودهایی که برای برخی قطعات در بازار ایجاد شده بود، برطرف کرد. در حالی که تا چندی پیش، نگران از بابت ایجاد کمبود قطعات یدکی در بازار ایجاد شده بود، اما اکنون بازار به لحاظ فراوانی بهتر شده است.  

وی افزود: طی ماه‌های گذشته، مشتریان در تامین برخی قطعات یدکی مورد نیاز خود دچار مشکل شده بودند؛ اما در حال حاضر قطعات در بازار فراوان شده است. البته همه واحدهای دارای همه قطعات نیستند. (در صورتی که تا سال گذشته و پیش از کرونا، مشتری می‌توانست قطعه مورد نیاز خود را از واحدهای محل سکونت خود هم تامین کند، اما  اکنون بعضا همه قطعا در آن واحدها موجود نیست و مشتری بایستی به واحدهای متمرکز در بازار مراجعه کند.) 

هیچ واحد دارای مجوز از اتحادیه، اجازه فروش قطعات دست‌دوم به‌ جای نو ندارد

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو در رابطه با صحت بسته‌بندی و فروش قطعات یدکی دست دوم مربوط به قطعات جلوبندی خودروها در قالب قطعات نو، توضیح داد: بله این موضوع صحت دارد اما نه برای صنف ما و واحدهای زیرنظر اتحادیه که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه لوازم یدکی خودرو هستند. باتوجه به قانون نظام صنفی، ما در صنف فروشندگان و توزیع‌کنندگان قطعات نو هستیم؛ بنابراین در موارد مشاهده شده که قطعات دست‌دوم به‌جای نو به مشتری فروخته شده؛ شامل واحدهای ما نبوده است. هیچ‌یک از اعضای ما به هیچ عنوان اجازه فروش حتی یک قطعه لوازم یدکی دست دوم ندارند.  

وی افزود: این موضوع بارها به گوش ما نیز رسیده است و مورد بررسی قرار گرفته است. طی بررسی‌ها مشخص شده این واحدهای متخلف جزو صنف ما نیستند. امکان دارد از طریق دوره‌گردها و واحدهایی که جوازی از اتحادیه ندارند و در اصطلاح به نوعی زیرپله‌ای هستند یا آن‌هایی که به صورت سیار فعالیت دارند، قطعات دست‌دوم فروخته شود؛ اما کاملا این موضوع از نظر اتحادیه و صنف ما مردود است.  

کاظمی  تصریح کرد: به جرائت اعلام می‌کنیم که چنانچه مصرف‌کننده‌ای قطعه‌ای دست‌دوم را به‌جای نو از واحدها و همکاران ما خریداری کردند، حتما به اتحادیه گزارش کنند، قول می‌دهیم علیرغم مشغله‌های کاری، موضوع را سریعا و خارج از نوبت رسیدگی کرده، وجه قطعه به مشتری بازگردانده شده و قطعا با آن واحد برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …