ترخیص و حمل و نقل کالاهای اساسی و بهداشتی به سرعت در بندر شهید رجایی در حال انجام است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس، از روند تخلیه و بارگیری و حمل و نقل کالا از طریق ریل در این بندر بازدید کرد.

فریدون همتی صبح امروز(21 فروردین ماه) پس از این بازدید با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل، عنوان کرد: با تلاش خوب سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن و گمرک در مجموعه بندر شهید رجایی بندرعباس، روند تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی به شکل مناسب در حال انجام است.

وی ادامه داد: استفاده از ریل و قطارهای باری برای انتقال کالا در بندر شهید رجایی توسعه یافته و با ایجاد زیرساخت مناسب و اتصال ریل تا محل پهلوگیری کشتی ها، کالاها به شکل مستقیم از کشتی وارد واگن های قطارهای باری می‌شوند.

استاندار هرمزگان افزود: این کار موجب تسریع در حمل و نقل کالا و بهینه کردن عملیات تخلیه و بارگیری و تحولی جدید در این عرصه شده و به شکل مستقیم واگن‌های باری کالاها را از کشتی ها به مناطق مختلف حمل و توزیع می‌کنند.

همتی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات ریاست محترم جمهوری بوده و در این راستا تخلیه و بارگیری و حمل و نقل کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در اولویت قرار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با کرونا، تخلیه و بارگیری و ترخیص کالاهای بهداشتی با همکاری خوب دستگاه‌های مربوطه به سرعت در بندر شهید رجایی انجام و به مناطق مختلف کشور انتقال می یابد.

وی گفت: استان هرمزگان و دیگر استان های ایران اسلامی از وضعیت خوبی در زمینه تامین کالاهای بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله و درمان بیماری کرونا برخوردار هستند.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این بازدید توسعه حمل و نقل چندوجهی و افزایش سهم ریل در بنادر کشور  را به عنوان یک راهبرد درسال جهش تولید عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است و امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اواخراسفند ماه سال گذشته نقطه عطفی است که نقش فزاینده ای در زمینه توسعه حمل و نقل چند وجهی ایفا می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …