تسهیلات دهی به ۱۲ رسته گل و گیاه زینتی آسیب دیده از کرونا

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی گفت: هفته گذشته با تلاش های وزارت جهادکشاورزی و تولیدکنندگان، اتحادیه ها، تشکل های این بخش و اطلاعاتی که جمع آوری شده بود، گل و گیاه زینتی نیز جزو رسته های آسیب دیده از کرونا به دولت معرفی شد.

غلامرضا تقوی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از ۷۰۰۰ هکتار فضای باز و گلخانه گل و گیاه زینتی و حدود ۴میلیارد شاخه گل و گلدان در کشور وجود دارد، اظهار کرد:متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار گل و گیاه زینتی دچار کساد شد و بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش گل و گیاه زینتی وارد شد.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه اطلاع رسانی های خوبی توسط تولیدکنندگان گل و گیاه انجام شد اما کافی نبود و نتوانست خسارت وارد شده به این بخش را جبران کند. 

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی تصریح کرد: تمام رسته هایی که با شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند برای جبران خسارت به دولت معرفی شدند و علیرغم اینکه این رسته گل وگیاه زینتی و محصولات گلخانه ای نیز از کرونا خسارت دیده بودند ولی این موضوع در هیات دولت مطرح نشد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه در هفته گذشته با تلاش های این وزارتخانه و تولیدکنندگان، اتحادیه ها، تشکل های این بخش  و اطلاعاتی که جمع آوری شده بود،  گل و گیاه زینتی نیز جزو رسته های آسیب دیده از کرونا به دولت معرفی شد.

تقوی با بیان اینکه ۱۲ رسته جزو رسته های آسیب پذیر از کرونا اعلام شدند، گفت: برای این رسته های آسیب پذیر و جبران خسارت هایشان خدماتی همچون دریافت سرمایه در گردش، استمهال وام های بانکی، تقسیط قبوض آب و بر ق و گاز پیش بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …