تعبیر خاموشی از فضای مجازی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه پیشنهاد راه اندازی ویکی تفکر به دست‌اندرکاران پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی «راسخون»، بر لزوم توسعه زبان فارسی به‌عنوان زبان انقلاب در جهان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی درنشست دست‌اندرکاران پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون که به‌ صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار کرد: در زمان فعلی و نظم نوین جهانی که حوزه رسانه و فناوری، مدیاهای (رسانه‌های) مختلف را در اختیار مردم قرار می‌دهد، ما باید موقعیت خودمان را مشخص کنیم.

وی با اشاره به دنبال‌کننده‌های (فالوور) زیاد سلبریتی‌ها گفت: ممکن است شخصی که مقبول ما و نظام اسلامی نیست، چندین میلیون دنبال‌کننده داشته باشد اما جمع دنبال‌کننده‌های حوزویان که تفکر را به مردم منتقل می‌کنند، به ۳ میلیون هم نرسد و این نشان‌دهنده این است که ما در رسانه مشکل داریم.

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه راسخون باید به‌دنبال رفع این مشکلات در حوزه رسانه باشد، افزود: نباید مثل سینما عمل کنید و بگویید که هر چیزی را که بیشتر خریدار دارد تولید می‌کنیم.

خاموشی ادامه داد: اگر حوزه تاثیر رسانه هر روز در حال تغییر، رشد و نفوذ است، ما نیز باید در «راسخون» ضریب نفوذ را افزایش دهیم.

رئیس هیات امنای سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه توقعاتی را از «راسخون» دارم که باید عملیاتی شود، گفت: یک روزی برای «تبیان» می‌گفتم: تولید محتوای ملی، شبکه ملی و کاربر ملی اما امروز می‌گویم: تولید محتوای جهانی، شبکه جهانی و کاربر جهانی.

وی با تاکید بر اینکه می‌شود به تنوع زبان فکر کرد اما باید زبان فارسی را جهانی کرد، تصریح کرد: ما باید فارسی را به‌عنوان زبان انقلاب در جهان توسعه دهیم.

خاموشی با اشاره به جمله شهید ابومهدی المهندس مبنی بر اینکه فارسی زبان انقلاب است، افزود: باید به مخاطب جهانی فارسی فکر کنیم و آن‌ها را جذب کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری راسخون با رسانه‌های همسو و مجموعه‌هایی مثل جامعه‌المصطفی برای جذب مخاطبان جهانی، تصریح کرد: می‌شود رادیو قرآنی داشته باشید که در سراسر جهان استماع می‌شود و یک آیه را هر روز به‌عنوان آیه روز قرار دهید.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد: به نظرم راسخون باید مسیری را طی کند که ما را در راهبری تفکر در جامعه پیش ببرد؛ پیشنهاد من راه‌انداری «ویکی تفکر» است. قصد نداریم در «ویکی تفکر» هرکسی نظر دهد، بلکه ۵۰ با ۶۰ عالم دینی که توانمند هستند را وارد کار کنیم و مقالاتی در این زمینه ارائه شود؛ اگر مقالات از ۱۰۰ هزار عبور کرد، قدرتمندترین پلت فرم در حوزه فکری و عقلانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال ورود به میدان نبرد فکرها هستیم، گفت: می‌توانیم کرسی‌های نظریه‌پردازی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند را در ویکی تفکر ایجاد کنیم.
 اگر راسخون با همین تلاش، با تفکری جدید بیاید و ایفای نقش کند، سازمان اوقاف و امور خیریه خود را موظف می‌داند که از این مجموعه حمایت کند.

خاموشی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه فضای مجازی پدیده‌ای جدید برای زندگی بشر جدید است، افزود: تعبیر فضای مجازی را نمی‌پسندم زیرا این فضا حقیقی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد مفهوم جدید دخالت رسانه‌های از راه دور و اشتراکی در زندگی بشر هستیم، در پایان خاطرنشان کرد: فضای جدید زندگی امروز بشر، قواعد جدیدی را دیکته کرده که باید آن را بشناسیم و ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …