تلاش دانش‌بنیان‌ها در تولید مواد اولیه داروسازی بر اساس استانداردهای بین‌المللی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درحال تولید مواد اولیه داروسازی بر اساس استانداردهای بین المللی است.

به  گزارش ایسنا، محمد عزیز محمدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه‌های مهم مانند دارو طرح‌های منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. از این رو طرح ما در حوزه خودکفایی مواد مورد نیاز در داروسازی مورد تصویب و حمایت این معاونت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این طرح موفق شدیم تا مواد اولیه ضروری در شرکت‌های داروسازی را تهیه کنیم، اظهار کرد: موفق شدیم تا مواد اولیه‌ای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد. این مواد غالباً فرمول‌های پیچیده‌ای دارند و شامل مشتقات مولکولی خود دارو هستند. این مواد در آستانه تجاری‌سازی قرار دارند و در حال حاضر مجوزهای لازم اخذ شده است و در صورت نهایی شدن طرح، به زودی به شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه داروسازی عرضه می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، محمدی خاطر نشان کرد: این مواد اولیه، با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید خواهد شد و از نظر کیفیت نیز برابر هستند. زیرا این تولیدات بر اساس استاندارهای بین‌المللی تولید شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …