تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان، اتکا بر توانمندی دانشگاهیان و نخبگان است

همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، دانشگاهیان در میثاق نامه ای ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کردند: به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان کوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوکار اقتصادی مقاومتی با رویکرد «جهش تولید» و استفاده از ظرفیت‌های داخلی متکی بر توانمندی اساتید، د انشجویان و نخبگان کشور می‌باشد.

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، متن میثاق نامه دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و تجدید عهد با مقام معظم رهبری منتشر شد. بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن این میثاق‌نامه آمده است:

وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ وَنُودُوا أَنْ تِلْکُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (اعراف/۴۳)
و گویند: ستایش خدای را که ما را بر این مقام راهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود ما به خود به این مقام راه نمی‌یافتیم، همانا رسولان خدایمان به حق آمدند (و ما را بر این مقام رهبری کردند). و اهل بهشت را ندا کنند که این است بهشتی که از اعمال صالح شما را به ارث داده‌اند.

بیش از چهار دهه از حرکت بی مانند مردم ایران زمین؛ که لحظه لحظه های آن همراه با تلاش، مقاومت، بیداری و صبوری بوده است می گذرد. رهاورد این تلاش و مجاهدت مردان و زنان آزاده؛ برگ زرین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. در ایام الله دهه فجرخاطره شیرین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پرچمدار بزرگ اسلام ناب محمدی در دوران معاصر، حضرت امام خمینی (ره) و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در ام‌القرای جهان اسلام در اذهان زنده می‌شود.

یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و بر روان پاک یکایک آنها درود می فرستیم. شهیدانی که با توکل به قدرت لایزال الهی و تأسی به نظر و سیره ائمه معصومین (ع) و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) هیمنه حکومت استبدادی و نظام سلطه را درهم پیچیدند و افتخار تازه ای را برای کشور عزیزمان رقم زدند.
ما دانشگاهیان ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با جانشین برحق و حافظ آرمان‌ها و سیره آن یار سفر کرده، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله) توجه همگان را به نکاتی چند معطوف می‌داریم:

۱- امام خمینی (ره) به عنوان فقیه اسلام شناس با بازخوانی آموزه های دین اسلام و ارائه تصویر واقعی از اسلام همانا، راه را بر اسلام آمریکایی و حافظ منافع استکباری با دو وجهه تفریطی اسلامِ بی‌تفاوت و سکولار و وجهه افراطیِ اسلام داعشی و تکفیری، به خوبی بسته است، و با به صحنه آوردن توان آخرین دین آسمانی برای درمان دردهای دنیای معاصر، ضمن اعتمادسازی میان ملت‌ها و ارائه الگوی بی‌همتای مردم‌سالاری دینی بر اساس نظریه ولایت فقیه راه را برای معرفی اسلام تعالی‌بخش و تدارک آمادگی برای ظهور حکومت جهانی مهدوی که پایانی برای ظالمین و مستکبران خواهد بود، به خوبی گشوده است.

۲- نظر به نقش مؤثر و بی بدیل دانش و علم در تولید توانایی، استقلال، اقتدار ملی و بین‌المللی، توجه ویژه به علم، پژوهش و فناوری در قالب نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و دانش های بومی؛ برای تدارک اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی با رویکرد «جهش تولید» و تمرکز بر راهبردهای «دانشگاه اجتماعی» مورد تؤکید است. امری که در حوزه علم و فناوری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان اولین راهبرد از راهبردهای هفتگانه ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، از ضروریاتی است که به آمال معمار کبیر انقلاب در بسترسازی انقلاب اسلامی ایران برای تمدن نوین اسلامی، جامه عمل می‌پوشاند.

۳. آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار، به دنبال شکست‌های پی در پی در رویارویی با انقلاب اسلامی، با اجیر کردن حکومت‌های متزلزل و خودفروخته منطقه و فریب برخی عناصر ناآگاه داخلی، با ارائه تحلیل‌های نادرست از مسائل اقتصادی کشور، در حال القای باور غلط در ناتوانی نظام مقتدر اسلامی در حل مشکلات معیشتی مردم بوده، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای، به دنبال ایجاد ناامیدی در میان امت عزیز و قدرشناس و به ویژه جوانان ایران اسلامی هستند و در تحقق این نیت پلید خود، با اعلام تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده، طرح تغییر نظام یا تسلیم دولتمردان و ملت هوشیار ایران اسلامی را، در قبال خواسته‌های ظالمانه خود در سر می‌پرورانند؛ جامعه دانشگاهیان کشور ضمن محکوم کردن این رفتار ظالمانه، با الهام از آیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی تأکید می‌نماید که به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان کوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوکار اقتصادی مقاومتی با رویکرد «جهش تولید» و استفاده از ظرفیت‌های داخلی متکی بر توانمندی اساتید، د انشجویان و نخبگان کشور می‌باشد.

۴- با توجه به اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی در تعاملات منطقه ای و به ویژه اقدامات سازشکارانه و خائنانه برخی از دولت های وابسته، ما دانشگاهیان، ضمن حمایت از توانمندی‌های غرورآفرین دفاعی جمهوری اسلامی، از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور مصرانه می خواهیم تا با بکارگیری تمام توان خود، مدبّرانه و شجاعانه، نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این رژیم جعلی نتواند به اهداف شوم خود دست یابد و به هر صورتی که ممکن است برای احقاق حق ملت مظلوم فلسطین و آرمان مقاومت اسلامی اقدام عاجل صورت پذیرد، چرا که مقاومت اصلی‌ترین راه پیروزی در برابر سلطه‌طلبان و اشغالگران است.

۵- باور داریم که در جهان امروز جنگ واقعی، جنگ اراده‌هاست و هر کس بتواند در دستگاه محاسباتی طرف مقابل اختلال ایجاد کند و اراده طرف مقابل را سست کند، پیروز میدان است. دشمنان با استفاده از همه ظرفیت ها به وی‌ژه ظرفیت های رسانه ای و مجازی تلاش می کنند، در آستانه مهیا شدن مردم برای خلق حماسه ای دیگر در مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، روح ناامیدی و یأس را در جامعه تزریق نمایند. از این رو ما دانشگاهیان پیمان می‌بندیم تا با تبیین دستاوردهای گران‌سنگ بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی، در تحقق ایده کلیدی «ما می‌توانیم» روح امید و امیدواری و اعتماد به نفس ملی را به عنوان شاه کلید جنگ اراده‌ها در دانشجویان و جوانان نسل سوم ایجاد و تعمیق ببخشیم.

در پایان، ضمن تبریک میلاد گهربار حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهیدان والامقام به ویژه شهدای سلامت و تجدید میثاق با آرمان های بلند امام و رهبری و اعلام آمادگی کامل برای تداوم راه حق و عزت‌آفرین انقلاب اسلامی، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توان لازم را برای ادامه راه تا رسیدن به قله سعادت و تعالی، به همه ما و آحاد ملت مسلمان ایران ارزانی دارد.

و مِن الله التّوفیق
دانشگاهیان دانشگاههای کشور

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …