تهیه طرح گردشگری برای ۱۷۵ روستای هدف گردشگری و دارای بافت واجد ارزش

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه برای ۱۷۵ روستای هدف گردشگری و دارای بافت واجد ارزش در کشور طرح گردشگری تهیه شده است، گفت: در ۱۰۵ روستا این طرح اجرا شده است.

علیرضا تابش عصر دوشنبه ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس تکلیف و حکم قانون برنامه پنج ساله سوم طرح گردشگری ۳۰۰ روستای کشور تهیه خواهد شد.

وی افزود: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گردشگری روستاهای هدف گردشگری کشور اختصاص داده می شود.

تابش با بیان اینکه پنج میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم، تأکید کرد: تاکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شدند و دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مانده که سالانه ۲۰۰ هزار واحد را در برنامه داریم تا همه مساکن روستایی مقاوم سازی شوند.

رئیس بنیادمسکن کشور بیان کرد: در کنار طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب مساکن خسارت دیده نوسازی و مقاوم سازی می شوند که اگر این روند ادامه یابد طی هشت سال آینده کل مساکن روستایی نوسازی خواهد شد.

وی درباره تأثیر طرح های روستایی بر مهاجرت معکوس یادآور شد: طرح هادی روستایی زمینه ساز عمران و توسعه روستاها هستند و به لحاظ شرایطی که در روستا ایجاد می شود زمینه ماندگاری در روستاها افزایش می یابد.

تابش با بیان اینکه در ۵۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرایی شده است، مطرح کرد: در ۲۰ هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده و مابقی متناسب با اعتبارات اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز با بیان اینکه فاز یک بهسازی ۷۳۵ روستای استان آغاز شده است، گفت: در بیش از ۴۰۰ روستا فاز یک بهسازی تمام شده است.

حسن ظفری اظهار کرد: از ۸۱۱ طرح هادی روستاهای کشور ۴۵ روستا مربوط به استان همدان بوده است.

وی بیان کرد: از ۱۰۶ هزار مسکن روستایی که امروز به بهره برداری رسید، ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی متعلق به استان همدان بوده است.

وی یادآور شد: در بهسازی مسکن روستایی عملا از ۱۶۵ هزار واحد روستایی استان، بهسازی و نوسازی ۱۱۰ هزار واحد را به اتمام رسانده ایم‌.

انتهای خبر

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …