توافق هند و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات تجاری

اتحادیه اروپا و هند در یک نشست مجازی با ازسرگیری مذاکرات تجارت آزاد موافقت کرده و خواستار همکاری نزدیکتر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی شدند.

به گزارش ایسنا، نگرانی نسبت به بحران کووید ۱۹ در هند باعث شد این نشست با حضور نارندرا مودی، نخست وزیر هند و سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار شود که نشانه تجدید علاقه این بلوک به منطقه هند اقیانوسیه است. در نشستهای قبلی اتحادیه اروپا و هند تنها نخست وزیر هند و رییس اتحادیه اروپا حضور پیدا می کردند.

سران اتحادیه اروپا و هند پس از این گفت و گو در بیانیه ای اعلام کردند: ما با ازسرگیری مذاکرات برای توافق تجاری که پاسخگوی چالشهای جاری باشد، توافق کردیم و در ادامه خاطرنشان کردند برای موفقیت این مذاکرات، دو طرف باعث مسئله دسترسی بازار را حل کنند.

اتحادیه اروپا و هند مذاکرات موازی در خصوص توافق حمایت سرمایه گذاری و توافق درباره نشانه های جغرافیایی (نامهای برند معروفی که مربوط به یک منطقه هستند مانند چای دارجلینگ هند) را آغاز خواهند کرد.

تبدیل شدن چین از یک شریک تجاری بی خطر به یک قدرت رقیب با حضور نظامی فزاینده باعث شده است غرب و متحدانش در منطقه هند اقیانوسیه که بروکسل خواهان نفوذ بیشتر در آنجاست، احساس خطر کنند. در بیانیه مشترک دو طرف اعلام شد: ما بر این توافق داریم که به عنوان بزرگترین دموکراسیهای جهان، اتحادیه اروپا و هند منافع مشترکی در تضمین امنیت، رفاه و توسعه پایدار در یک جهان چند قطبی دارند.

مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و هند در سال ۲۰۱۳ بر سر اختلافاتی شامل کاهش تعرفه، حمایت از پتنت، امنیت دیتا و حق متخصصان هندی برای کار در اروپا به بن بست رسید.

طبق بررسی سال ۲۰۲۰ که توسط پارلمان اروپا انجام گرفت، مزایای توافق تجاری اتحادیه اروپا با هند به ۸.۵ میلیارد یورو (۱۰.۲ میلیارد دلار) می رسد با این حال این برآورد پیش از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا انجام گرفته بود.

اتحادیه اروپا و هند همچنین موافقت کردند پروژه های زیرساخت مشترکی در سراسر جهان به خصوص آفریقا بسازند.

این بلوک در واکنش به پروژه ابتکار کمربند و جاده چین که بدگمانی غرب و توکیو را برانگیخت، در سال ۲۰۱۹ توافقی با ژاپن منعقد کرده بود و افزایش نگرانیها نسبت به چین باعث شده است بروکسل و دهلی نو نزدیکتر شوند.

بر اساس گزارش رویترز، هر دو طرف با افزایش همکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی موافقت کردند. در بیانیه آنها اعلام شد اتحادیه اروپا و هند دیدارهایی را برای همکاری در زمینه انرژی تجدیدپذیر، فناوری ذخیره سازی انرژی و مدرنیزه کردن شبکه های نیرو برگزار می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …