توالی‌یابی دی‌ان‌ای در فضا+فیلم

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا فیلمی از “کیت روبینز”(Kate Rubins) فضانورد ناسا و مهندس پرواز ماموریت “اکسپدیشن ۶۴” منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، کیت روبینز فضانورد ناسا اخیرا در حال بررسی فرایند توالی‌یابی دی‌ان‌ای(DNA Sequencing) در فضا است. توالی‌یابی دی‌ان‌ای فرایندی برای تعیین دقیق ترتیب نوکلئوتیدهای درون مولکول دی.ان.ای می‌باشد.

بیش از چهار سال پیش “کیت روبینز” فضانورد ناسا اولین شخصی بود که عملیات تولی‌یابی دی.ان.ای را در فضا انجام داد. هفته گذشته نیز او با انجام یک آزمایش میکروب‌شناسی مهم دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی علم فضایی را یک گام به جلو سوق داد. تیم تحقیقاتی در زمین نیز فیلمی تهیه کردند تا در آن کارهای علمی مهمی که روبینز انجام داده بود را بازگو کنند.

برای اولین بار به عنوان بخشی از آزمایش “Biomolecule Sequencer” که توسط فضانورد ناسا “کیت روبینز” در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد، دی.ان.ای در شرایط ریزگرانش توالی‌یابی شد. توانایی تعیین توالی دی.ان.ای موجودات زنده در فضا، دانش محققان درباره علوم پزشکی را به طرز فوق العاده‌ای افزایش می‌دهد و دانشمندان آن را تغییر دهنده بازی می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …