تورم بازار مسکن از تورم عمومی بالاتر نمی‌رود

یک کارشناس اقتصاد مسکن، از احتمال کاهش رکود بازار مسکن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: براساس اطلاعات به دست آمده و بررسی های صورت گرفته، بازار مسکن در بهار سال جاری همانند زمستان سال گذشته همچنان تحت تاثیر کرونا ویروس، قرار خواهد داشت و با خروج تدریجی از زیر سایه سنگین این ویروس، به تدریج در سه فصل دیگر سال شاهد رونق نسبی بازار مذکور خواهیم بود.

محمد گلاب کش، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برآوردها نشان می دهد که بازار مسکن درسال جاری به خصوص درشش ماهه دوم سال، در مقایسه با سال گذشته با بهبود نسبی همراه باشد، اگرچه همچنان بواسطه تحولات ارزی و تحریم های بین المللی، غیرقابل پیش بینی باقی خواهد ماند.

وی، با بیان اینکه، بررسی ها نشان می دهد، تورم بازار مسکن در سال جاری از تورم عمومی فراتر نخواهد رفت، اضافه کرد: بر این اساس، نقش اقتصادی بخش مسکن در اقتصاد کلان کشور در سال ۹۹ با کمی بهبود در نیمه دوم این سال، همانند سال گذشته خواهد بود.

گلاب کش، با تاکید بر اینکه گزارش ها حاکی از این است که بازار مسکن در سال ۱۳۹۹همچون سال گذشته درگیر رکود تورمی خواهد بود، تصریح کرد: به رغم اینکه اقتصاد بورس در سال های اخیر با رشد چشم گیری درراستای جذب سرمایه گذار مواجه بوده است و به نوعی جایگزین اقتصاد بخش مسکن در این زمینه، شده است اما در سال جاری همچنان بازار مسکن بستر امنی جهت سرمایه گذاری خواهد بود.

وی ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد بخش مسکن را پایین توصیف کرد و گفت: گزارش های اقتصادی نشان می دهد، امروزه سرمایه گذاران با وضعیت “عدم اطمینان” جهت سرمایه گذاری مواجه هستند و در این شرایط بازار مسکن توانسته فضای امنی را جهت جذب سرمایه گذاران به خصوص سرمایه های سرگردان فراهم آورد. این وضعیت در سال جاری نیر تداوم و ریسک سرمایه گذاری پایینی خواهد داشت.

گلاب کش، افزود: براین اساس به نظر می رسد در سال جاری بخشی از نقدینگی بازار بورس، ارز و طلا، بواسطه جهش قیمت در این بازارها و به تبع آن ریسک جهت سرمایه گذاری، به بازار مسکن تزریق خواهد شد و پیش بینی ها حاکی از آن است که معاملات مسکن در شش ماهه دوم سال جاری رشد داشته باشد.

وی، در پایان تصریح کرد: بررسی اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، در مجموع اقتصاد بازار مسکن در سال جاری تحت تاثیر ویروس کرونا، تحولات ارزی، فراز و نشیب های قیمت نفت و… و. غیرقابل پیش بینی باقی بماند؛ اگرچه همچنان در مقایسه با سایر بازارها بستر امنی جهت سرمایه گذاری خواهد بود و به نسبت سال گذشته با رکود کمتری مواجه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …