توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما با مشارکت دانش‎بنیان‌ها در دستور کار معاونت علمی‌

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به ضرورت کشور برای توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما گفت: در این راستا در سال جاری این صنعت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه توسعه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر منطقی توسعه صنعت تعمیرات هواپیما را یکی از پروژه‌های ملی کشور دانست و افزود: هرچند صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما یکی از صنایع رو به رشد جهانی محسوب می‌شود، ولی در ایران چندان توسعه نداشته و در این سال‌ها نتوانسته جایگاه مناسبی را کسب کند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در این حوزه، خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور چاره‌ای جز تامین نیازهای داخلی با توانمندی‌های بومی نداریم؛ از این رو ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در کشور، امکان تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری در کشور را فراهم کند.

منطقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال این ستاد، توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما است و برای تحقق آن از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و متخصصان داخلی بهره می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: این صنعت سودآوری زیادی برای کشور دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، می‌توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و اقتصاد کشور را هم توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …