توسعه ۷۱۵ محصول و دستگاه نانویی از سوی ۲۷۳ شرکت

تا اواسط دی ماه سال جاری تعداد ۷۱۵ محصول و تجهیز مرتبط با حوزه نانو در کشور توسعه یافته و گواهی نانومقیاس برای آنها صادر شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از اهداف ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو، براساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری ‌نانو تا ۱۳ دی ماه سال جاری ۷۱۵ محصول و دستگاه در کشور توسعه یافته و گواهی‌ نانومقیاس برای آنها صادر شده است. این در حالی است که در پایان سال ۹۸ این رقم ۶۴۷ تجهیز و محصول بوده است.

از میان ۷۱۵ محصول و دستگاه ثبت شده در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری ‌نانو، ۵۰۰ مورد مربوط به محصولات نانو و ۲۱۵ مورد مربوط به تجهیزات نانو بوده است که هر دو شاخص طی سال‌های گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند، هر چند در این میان محصولات نانو رشد قابل توجه‌تری داشته است.

در مجموع ۲۷۳ شرکت اقدام به توسعه این محصولات کرده‌اند که ۲۱۴ شرکت در بخش توسعه محصول و ۵۹ شرکت در بخش توسعه دستگاه فعالیت داشته‌اند.

بر اساس اعلام ستاد نانو، حوزه «عمران و ساختمان» با ۲۱ درصد بیشترین سهم را در میان محصولات و تجهیزات نانو داشته و بعد از آن «دارو، بهداشت و سلامت» با ۱۴ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …