تولید داروی سرطان مثانه از سوی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ساخت داروی سرطان مثانه شدند و پس از آن واکسن این دارو را به منظور پیشگیری از این بیماری عرضه کردند.

به گزارش ایسنا سیدمهدی حسن‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید محصولات ب ث ژ در این شرکت از سال ۱۳۹۳ گفت: در این مدت صادرات واکسن و داروی انکو- ب ث ژ، به صورت محدود انجام شد و تلاش جدی را آغاز کردیم تا با ارتقای کیفیت و دریافت گواهی کیفیت از WHO صادرات گسترده‌تر این واکسن را مهیا کنیم.

وی با اشاره به تولید دارو برای درمان سرطان مثانه با بیان این‌که این دارو به پیشگیری و درمان سرطان مثانه کمک می‌کند، اظهار کرد: این دارو داخل مثانه‌ای و با نام تجاری پاستوسیس عرضه شده است. نیاز کشور به حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار ویال است که با توانمندی متخصصان داخلی تولید شده و کشور را از واردات نمونه مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن‌زاده با اشاره به تولید و عرضه ایران‌ساخت واکسن سرطان مثانه با قیمتی یک سوم نمونه خارجی و کیفیتی مشابه، عنوان کرد: نمونه وارداتی این واکسن ۳ تا ۴ برابر نمونه ایران‌ساخت هزینه دربر دارد و اکنون با تولید سالانه این شرکت دانش‌بنیان، نیاز کشور به واردات کاملا برطرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …