تولید نفت عراق بالاتر از سهمیه اوپک پلاس ماند

آمار صادرات نفت عراق از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون افزایش داشته و نشان می دهد که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک همچنان بالاتر از سهمیه تعیین شده تحت توافق اوپک پلاس تولید می کند.

به گزارش ایسنا، آمار رفینیتیو آیکان و یک منبع صنعتی نشان می دهد صادرات از بصره و سایر پایانه های جنوبی عراق تا ۲۹ ژوییه به ۲.۷۵ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۵۰ هزار بشکه در روز بالاتر از آمار رسمی صادرات نفت از جنوب این کشور در ژوئن بود.

یک منبع صنعتی آگاه به رویترز گفت: هیچ تغییر قابل توجهی روی نداده و صادرات نفت بصره همچنان ۲.۷ تا ۲.۸ میلیون بشکه در روز است.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمتها از ماه مه اجرای توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کردند و سهم عراق از این کاهش تولید، ۱.۰۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

آمار ژوییه نشان می دهد که عراق هنوز به طور کامل به تعهداتش برای کاهش تولید عمل نکرده و بسیار بالاتر از آنچه برنامه بارگیری ژوییه نشان می دهد، نفت صادر کرده است.

عراق اعلام کرده که به توافق اوپک پلاس پایبند است و نرخ پایبندی خود را افزایش خواهد داد. این کشور قول داده که مازاد تولیدی که در مه و ژوئن داشته است را با کاهش بیشتر تولید در ماههای بعد جبران کند. جنوب محل اصلی صادرات نفت عراق است و بنابراین پایبندی بغداد به توافق اوپک پلاس باید در صادرات کمتر منعکس شود.

بغداد در سال ۲۰۱۷ که نخستین دور توافق کاهش تولید اوپک پلاس آغاز شد، تمایلی به پیوستن به این پیمان نداشت اما این بار اعلام کرده که توافق اوپک پلاس به نفع این کشور است.

با این حال آمار نفتکشها نشان داد که صادرات از شمال عراق در ژوییه افزایش داشته و صادرات شمال این کشور حداقل ۴۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۳۷۰ هزار بشکه در روز در ژوئن بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش صادرات شمال عراق به معنای آن است که صادرات نفت این کشور در ژوییه ۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …