تیم‌های ایرانی آماده رقابت‌های المپیادهای جهانی/لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای قطعی برق

با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیادهای علمی اسامی اعضای برخی از این تیم‌ها اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد همه‌ی المپیادهای جهانی امسال نیز همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار شود. ژاپن که میزبان برگزاری پنجاه‌وسومین دوره‌ی المپیاد شیمی است، اعلام کرده است که این مسابقه از تاریخ ۲۵ جولای تا دوم آگوست (۳ مرداد تا ۱۱ مرداد) به صورت مجازی برگزار می‌شود. قرار است از ایران محمدحسین برکاتی، مهبد علی‌یان فینی، احسان نادری دونیق و مهیار افشین‌مهر در این رقابت‌ها شرکت کنند. سنگاپور هم میزبان سی‌وسومین دوره‌ی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است. این رقابت‌ها نیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ ژوئن (۲۹ خرداد تا ۴ تیر) به صورت آنلاین برگزار می‌شود. علی صفری، علی شاه‌علی، علیرضا کاویانی و علیرضا کشاورز هدایتی اعضای تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران هستند.

 شصت‌ودومین دوره‌ی المپیاد جهانی ریاضی نیز در سنت‌پترزبورگ روسیه و از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ جولای(۲۳ تیر تا ۲ مرداد) به صورت مجازی برگزار می‌شود. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هنوز اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی را اعلام نکرده است. المپیاد زیست‌شناسی هم که قبلا قرار بود به صورت حضوری در لیسبون پرتغال برگزار شود، با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی و در تاریخ ۱۸ تا ۲۳ جولای (۲۷ تیر تا ۱ مرداد) برگزار می‌شود. اعضای تیم ملی ایران برای شرکت در این مسابقات زهرا حسینی‌نیا، ادیب‌وفا فلاح‌پور، دانیال آزادی و علی درستی هستند.

پانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین به میزبانی چین برگزار می‌شود. بر اساس تصمیم کمیته بین‌المللی المپیاد علوم زمین به دلیل غیرحضوری بودن المپیاد استثنائاً در سال جاری تعداد شرکت کنندگان ۸ نفر اعلام می‌شود. آنا میرمیرانی، پارسا درزی، امیرمحسن افشاری صالح، امیرپویا دانشوریان، فاطمه احمدنژاد شرامین، سیدپارسا علوی، آرمین نجف زاده و ایمان عبداللهی اعضای تیم ملی ایران برای شرکت در این دوره از المپیاد جهانی علوم زمین هستند.

هفدهمین دوره‌ی المپیاد جهانی جغرافیا هم در استانبول برگزار می‌شود. اعضای کمیته برگزاری این مسابقه اعلام کرده‌اند که توافق شده است این المپیاد به صورت آنلاین و در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ آگوست (۲۰ تا ۲۴ مرداد) برگزار شود. نمایندگان ایران در این رقابت‌ها، محسن نماینده نیاسر، یاسمن خلیلی، فاطمه حیدری و ساینا محمدیان هستند.

المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۱ نیز قرار است به میزبانی لیتوانی و در تاریخ ۱۷ تا ۲۵ جولای (۲۶ تیر تا ۳ مرداد) برگزار شود. برگزارکنندگان این مسابقات در روزهای گذشته به طور رسمی اعلام کردند که این المپیاد فقط به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. هنوز اعضای تیم ملی المپیاد فیزیک کشورمان اعلام نشده است. چهاردهمین دوره‌ی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک هم که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، امسال به صورت مجازی به میزبانی کلمبیا و در نوامبر برگزار می‌شود. نمایندگان ایران در این رقابت‌ها نیز هنوز اعلام نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این که اغلب این المپیادها در تابستان و به صورت آنلاین برگزار می‌شود، باید دید با توجه به قطعی پی در پی برق در فصل گرما، تمهیداتی برای شرکت بدون مشکل اعضای تیم ملی ایران در این رقابت‌ها اندیشیده شده است یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …