جهاددانشگاهی پل ارتباطی دانشگاه و جامعه است

ایسنا/کردستان رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی با خاستگاه دانشگاهی است که ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه با هدف کاربردی کردن فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها و ارائه آن به جامعه ماموریت اصلی این نهاد تعیین شد.

 اکبر اسدی، امروز چهارشنبه(هشتم اردیبهشت ماه) در دیدار با فرماندار دیواندره اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی در تلاش است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی گذشته خود را در سطح استان و شهرستان‌ها بیشتر عمق ببخشد.

وی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی با خاستگاه دانشگاهی است که ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه با هدف کاربردی کردن فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها و ارائه آن به جامعه ماموریت اصلی این نهاد تعیین شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال وارد شده و منشاء خدمات ارزنده‌ای هم برای کشور در حوزه‌های مختلف بین‌المللی و هم برای مردم بوده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در استان کردستان با تأخیر در سال 85 تأسیس شده است و به نسبت سایر استان‌های کشور یک عقب افتادگی‌های دارد که لازم است توجه بیشتری نسبت به فعالیت‌های این نهاد در استان صورت گیرد.

اسدی بیان کرد: در تلاش هستیم در استان کردستان فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی در بستر شهرستان‌ها توسعه بیشتری پیدا کند.

وی افزود: وضعیت جهاددانشگاهی در شهرستان دیواندره نامطلوب بوده و ارائه خدمات در این شهرستان فقط به برگزاری دوره‌های آموزشی بسنده شده است که این امر موجب شده تا نتوانیم خدمات بایسته و شایسته ای را به مردم عزیز این شهرستان ارائه کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان رسانه‌ها را زبان گویای مسئولان دانست و گفت: اطلاع‌رسانی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه است و از طریق رسانه می توان عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته مسئولان را نشان داد.

وی اظهار کرد: در این راستا جهاددانشگاهی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا را در زیر مجموعه‌های خود دارد که از خبرگزاری های موفق در سطح کشور هستند.

اسدی افزود: مراکز نوآوری جهاددانشگاهی، مراکزی برای بیان ایده جوانان و به فعلیت رساندن این ایده‌ها بوده که در شهرستان دیواندره فعال نبوده است.

وی به طرح مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در این طرح برای دو هزار و ۶۰۰ نفر در سال ۹۸ بستر و زمینه اشتغالزایی فراهم شده که با توجه به استقبال خوب مردم از این طرح در سال ۹۹ نیز ۴۰۰ نفر سهمیه طرح مشاغل خانگی به این استان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: اگر حرکت و تصمیم گیری ها بر مبنای دانش بنیان و کار کارشناسی باشد، ضریب خطا کمتر می‌ شود؛ جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت و توانمندی هایی که دارد می تواند در حوزه های مختلف به مسئولان کمک کند.

فرماندار دیواندره نیز در ادامه این نشست آمادگی خود را برای همکاری با جهاددانشگاهی اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا در بودجه ۱۴۰۰ بتوانیم اعتبار خاصی را برای توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به نیاز ضروری شهرستان دیواندره به فعالیت‌های فرهنگی یادآور شد: امیدواریم در کنار سایر فعالیت ها، برنامه های فرهنگی جهاددانشگاهی به صورت ویژه در این شهرستان بیشتر توسعه یابد.

ارشدی در پایان عنوان کرد: آماده واگذاری زمین به منظور ساخت ساختمان جهاددانشگاهی در شهرستان دیواندره هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …