جهادگران جهاد دانشگاهی حل مشکلات کشور را وظیفه دائمی خود می‌دانند

ایسنا/البرز مدیر سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموخنگان البرز گفت: جهاد دانشگاهی با شایستگی‌های نوپدید به خصوص در قطب علم و فناوری، سرآمدی فعالیت‌های خود را به اثبات رسانده است.

ابوالحسن قاسم پور با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از نهادهای برآمده از انقلاب با هویت اسلامی و برخورداری از نیروهای متعهد و کارآمد، پیشرو و پیشگام در توسعه علم و فناوری است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تسهیلگر توسعه ای خدمات شایان توجهی به ارکان اصلی حاکمیت از رهبری، دولت و مدیران استانی و ایجاد تعامل سازنده با مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی ایران اسلامی کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پویا در علم و فرهنگ و با اتکا به خودباوری و خوداتکایی با استفاده از نوآوری ها و خلاقیت های موثر در رفع مسائل و چالش های کشور، اقدامات شایسته ای به انجام رسانده است.

قاسم پور یکی از مزیت های مهم جهاد دانشگاهی را حفظ هویت جهادگری با تفکر مسئولیت پذیری جهادی عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق و ماندگار انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جهادگران جهاد دانشگاهی حل مشکلات کشور را به عنوان یک وظیفه دائمی برای خود می دانند، گفت: البته جهاد دانشگاهی با شایستگی های نوپدید به خصوص در قطب علم و فناوری، سرآمدی فعالیت های خود را به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ با هویت کمک به اشتغال دانش آموختگان و توسعه فرهنگ کارآفرینی آغاز کرده است، تصریح کرد: این سازمان در چهار وظیفه اصلی خود از جمله آموزش، پژوهش، مشاوره و ترویج فرهنگ و در راستای مشارکت در ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه کسب و کارهای نوپا و فناور، خدمات قابل توجهی به نظام اسلامی داده است.

مدیر سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموخنگان البرز گفت: این سازمان در جهاد دانشگاهی واحد استان البرز تاکنون توانسته است در زمینه آموزش کارآفرینی برای بیش از ۱۲ هزار نفر، مشاوره کسب و کار و طرح های کسب و کار بیش از ۳۰۰۰  مورد و همکاری در مشاوره نهادهایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانشجویان دانشگاه ها موفق عمل نماید.

وی با اشاره به اینکه سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان در استان البرز از زمان آغاز به کار تاکنون ۵۱ مورد پژوهش در استان و کشور به عمل رسانده است، افزود: اخیرا با همکاری سایر نهادها به خصوص اتاق بازرگانی و دانشگاه ها و با هم آوایی و هم اندیشی جامعه استارتاپ ها، دانش بنیان ها، مراکز رشد و فناوری و پارک های علم و فناوری به تاسیس جامعه استارتاپی اقدام نموده و با تدوین کتاب «درآمدی بر ریسمون کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا» به جامعه استارتاپی سامان بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان در استان البرز برای کاربردی شدن دانش و فناوری دانشگاه‌ها با ایجاد جشنواره ملی پایان نامه های کاربردی و کارفرمایی در توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و با برخورداری از حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی اقدام نموده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …