حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه برق و انرژی‌های نو

رییس کمیته دانش‌بنیان سندیکای صنعت برق ایران، این سندیکا را پلی برای ارتباط میان بخش‌های دولتی و خصوصی دانست و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های برق و الکترونیک و انرژی فعال شده‌اند و برای عضویت این شرکت‌ها در این سندیکا به منظور ارائه خدمات ویژه تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا سید مهدی مدنی امروز در رویداد سه روزه مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق در صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به حمایت­‌های سندیکای صنعت برق ایران از شرکت­‌های دانش­‌بنیان فعال در این عرصه، افزود: سندیکای صنعت برق در سال ۷۹ و با ۲۳ شرکت تشکیل شد و در حال حاضر این سندیکا بیش از ۵۵۰  عضو در رشته‌های تولیدی، پیمانکاری، تامین تجهیزات و مشاوره در زمینه صنعت برق دارد.

وی با بیان اینکه در این سندیکا کمیته‌های عمومی و تخصصی تشکیل شده است، یادآور شد: کمیته توسعه صادرات، حقوقی، دانش‌بنیان، حل اختلاف  و حوزه‌های همکاری مشترک در کمیته عمومی از جمله کمیته‌های تخصصی و عمومی این سندیکا هستند، از اواسط سال ۹۶ کمیته دانش‌بنیان این سندیکا تصویب شده و فعالیت خود را شروع کرده است که تعاملات خوبی با معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی دارد.

مدنی، رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص فعالیت‌های دانش‌بنیان را رویکرد تعاملی دانست و با بیان اینکه سندیکای صنعت برق  محل ارتباط دستگاه‌های دولتی با بخش‌های خصوصی است، یادآور شد: در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه برق، الکترونیک و انرژی‌های نو فعال هستند و تعداد زیادی از آنها عضو سندیکای صنعت برق ایران نیستند، ولی سندیکا می‌تواند خدمات ویژه‌تری نسبت به صندوق نوآوری و معاونت علمی به این شرکت‌ها ارائه دهد.

رییس کمیته دانش‌بنیان سندیکای صنعت برق ایران از ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای عضویت شرکت‌های دانش‌بنیان در این سندیکا خبر داد و گفت: عضویت جدید در سندیکا بنابر مصوبه هیات مدیره با تخفیف ۵۰ درصدی خواهد بود و علاوه آن در تلاش هستیم که اعضای فعلی سندیکا را نیز به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از ایده‌های نوین حاصل از این رویداد، از فناوران حاضر خواست تا تنها بر تجهیزات، نرم‌افزار و سخت‌افزار صنعت برق تمرکز نکنند و افزود: از توان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم و به دنبال ایده‌های نو در مواردی چون اقتصاد مدیریتی و اقتصاد انرژی هستیم که می‌تواند آینده کشور را رقم بزند.

مدنی یادآور شد: ایده ما این است که رویکرد دانش‌بنیانی منحصر به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نمی‌شود، بلکه نیاز است ایده‌های نوآورانه حتی در حوزه‌های مدیریت و منابع انسانی وارد شود.

به گزارش ایسنا، رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد، در این رویداد سه روزه با حضور صنایع بزرگ این حوزه به صورت برخط نیازهای این صنعت معرفی خواهد شد. در این رویداد مجازی ۳۹۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۳۱ نفر از  ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان، ۱۱۰ نفر از ۸۲ شرکت غیر دانش‌بنیان و مابقی نیز از سایر نهادها و موسسات هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …