حل اصولی مشکلات سیستان وبلوچستان در گرو توسعه گاز شهری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر نفت گفت: شرکت گاز، استانداری و سایر مسوولان شبکه گاز شهری را توسعه داده تا مشکل به صورت اصولی حل شود چون معتقدم زیر ۲ سال زاهدان و مناطق شهری سیستان می‌تواند زیرپوشش گاز قرار گیرد.

بیژن نامدار زنگنه ۱۹ فروردین ماه در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: منطقه سیستان (شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان) با همت مدیران آرام آرام راه توسعه خود را پیدا کرده و از یک سنگلاخ و اسارت در هیرمند خود را رها کرده و در این بین دانشگاه‌ها، نیروهای تحصیل‌کرده و فکرهای تولید شده زیربناهای بسیار خوبی برای این منطقه شده است.

وی افزود: توسعه به زیرساخت نیاز دارد و آنچه که عامل این توسعه بوده عقل و انسان توسعه‌یافته است و باید در سیستان به غیر از کارهایی که برای آب می شود این جا را بر پایه چیزهای فراتر از آن بسازیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی، انتقال و استانی گاز زحمات زیادی کشیدند تصریح کرد: برای اتمام پروژه‌ها حداکثر زمانتان آخر تیر است و سعی کنید تا آخر خرداد پروژه‌ها را تمام کنید زیرا در شهریور و مهر نه ما هستیم و نه شما و باید کار  برای مردم  انجام شود و دوباره در دور تصمیم‌ها نیافتد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز کار بزرگی در سیستان و بلوچستان کرده و  ۲۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده و باید با همت کار را تمام کنیم خاطرنشان کرد: طرح رزاق  ابتکار سپاه پاسداران قرارگاه قدس است و به نظر من با نیت خیلی خوب، واقع‌بینانه و معقولانه کار کردند و از این رو باید کمکشان کرده و در این راستا تا کنون حدود ۶۰ میلیون لیتر موادسوختی برای این طرح تخصیص داده شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه مطالعه خط انتقال گاز چابهار- کنارک و خاش- سراوان حتماً دنبال می‌شود و بعد از ماه مبارک رمضان سفر به مناطق جنوبی و مرکز سیستان و بلوچستان برای همین موضوع انجام خواهد شد، تاکید کرد: سال گذشته ۲۲۱ میلیون لیتر گازمایع و نفت سفید درزابل توزیع شده که تقریباً ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر بود به طور کل توزیع نفت سفید در کل کشور ۴.۷ میلیون لیتر در روز است که ۲.۲ میلیون آن در این استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً پنج میلیون نفر در کشور گاز طبیعی ندارند و ۹۵ درصد از جمعیت کل کشور به این گاز دسترسی دارند گفت:  این پنج میلیون نفر شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار می‌شود که ماهی سه کپسول یعنی در ماه ۳۶ هزار تن و روزی ۱۲۰۰ تن می‌شده و اما در این بین ۵۵۰۰ تن توزیع کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …