خانه ویران شاعر قجری یزد آباد می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی یزد اعلام کرد: بخش قابل توجهی از خانه تاریخی شاعر عهد قاجار یزد که در سنوات گذشته توسط شهرداری تخریب و به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته بود، دوباره ساخته می‎شود.

«سیدمصطفی فاطمی» در جریان بازدید روز گذشته «محمدعلی طالبی» استاندار یزد از خانه ویران شاعر یزدی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این خانه تاریخی که در سنوات گذشته توسط شهرداری تخریب و به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته بود، دوباره ساخته می‎شود.

وی با بیان این که خانه تاریخی «سیّد ابراهیم افصح الملک یزدی» شاعر عهد قاجار یکی از میراث ارزشمند یزد محسوب می‎شود، گفت: یزد در حوزه گردشگری ادبی از جایگاه قابل توجه و از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است و می‌توان با برنامه‌ریزی در این حوزه صنعت گردشگری را توسعه داد.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد از نقش گردشگری ادبی در توسعه فرهنگ و ادب خبر داد و گفت: نه تنها توسعه فرهنگی و ادبی از مهمترین اهداف توسعه این نوع گردشگری است بلکه حفظ بافت تاریخی یزد یکی از رویکردهای مهم دیگری است که اداره کل میراث فرهنگی یزد با پرداختن به مشاهیر و توجه به خانه‌هایی تاریخی آنها بافت تاریخی را حفظ می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …