خداحافظی هوندا با روسیه

خودروسازی هوندا با صدور بیانیه ای از تصمیمش برای خروج از بازار روسیه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، خودروسازی ژاپنی هوندا با صدور بیانیه ای اعلام کرد در راستای عمل به استراتژی جدید این شرکت در کاهش هزینه ها و بازسازی ساختاری از ابتدای سال ۲۰۲۲ از بازار خودروی روسیه خارج خواهد شد و فعالیت آن در این کشور تنها محدود به موتورسیکلت و تجهیزات موتوری خواهد شد. قرار است ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان روس این شرکت که تا سال ۲۰۲۱ خودروهای هوندا می خرند ادامه یابد. 

با وجود افزایش نسبی فروش برخی از برندهای خارجی در بازار خودرو روسیه پس از فروکش کردن موج نخست کرونا، هوندا با اقبال زیادی مواجه نشده و فروش آن در روسیه در ماه نوامبر امسال نسبت به نوامبر سال قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. این خودروساز ژاپنی ماه قبل تنها توانسته بود ۷۹ خودرو در بازار روسیه بفروشد. در مجموع ۱۱ ماه نخست امسال هوندا در روسیه ۱۳۸۳ خودرو فروخته که نسبت به سال قب ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

حتی قبل از کرونا نیز محبوبیت هوندا در روسیه کاهش یافته بود تا جایی که در سال ۲۰۱۹ میزان فروش آن با ۶۴ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دستگاه خودرو رسیده بود که ۶۴ درصد کمتر از فروش آن در سال ۲۰۱۸ بود. این رقم همچنین در مقایسه با ۱.۷ میلیون خودرو فروخته شده در روسیه در سال ۲۰۱۹ بسیار ناچیز بوده است. 

روسیه تا پایان نیمه نخست امسال دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا بود. آلمان بزرگ ترین بازار خودرو در اروپا محسوب می شود و تنها در فصل تابستان آلمانی ۲۵۱ هزار خودرو خریدند. پس از آلمان و روسیه، فرانسه با فروش ۱۰۳ هزار خودرو در تابستان و ایتالیا با فروش ۸۹ هزار خودرو در این مدت، سومین و چهارمین بازارهای بزرگ مصرفی خودرو در قاره سبز محسوب می شوند. انگلیس که تا سال قبل دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا بود امسال به رتبه پنجم رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …