خواسته کارگران تعیین دستمزدی عادلانه است

یک فعال کارگری تعیین مزدی عادلانه و منطبق با واقعیتهای روز جامعه را مهمترین خواسته کارگران دانست و بر لزوم اختصاص بسته های معیشتی به کارگران در کنار افزایش حداقل مزد تاکید کرد.

علی حیدری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه معیشت از حیاتی ترین موضعات جامعه کارگری به شمار می رود، گفت: شورای عالی کار یک مرجع سه جانبه‌گرایی است که مباحث و موضوعات مربوط به حوزه روابط کار و دستمزد با حضور همه گروههای کارگری، کارفرمایی و دولت پیش می رود و از طریق گفتگو و چانه زنی به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به نخستین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که امروز برگزار می شود، گفت: پیش از ورود به مذاکرات مزد، بررسی هزینه های سبد معیشت کارگران و آنالیز قیمتها در کمیته دستمزد صورت می گیرد و آنچه به عنوان رقم هزینه سبد معیشت با توافق اعضا به دست می آید، مبنایی برای مذاکرات دستمزد سال آینده خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین خواسته کارگران تعیین مزدی عادلانه و منطبق با واقعیتهای روز جامعه است لذا انتظار می رود جلسات کمیته دستمزد با  ارزیابی شاخصهای بهبود وضع معیشت و نگاه به افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری پیش برود.

این فعال کارگری بر لزوم اختصاص سبد کالا به کارگران تاکید کرد و گفت: برای سال آینده باید در کنار افزایش حداقل مزد، کمکهای جانبی از قبیل توزیع بسته های معیشتی و کالاهای اساسی به جهت افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، اولین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با محور بررسی هزینه های سبد معیشت خانواده های کارگری از ساعاتی دیگر آغاز می شود و آنطور که نمایندگان کارگری گفته اند با دست پر به این نشست خواهند رفت.

همه ساله کمیته دستمزد به عنوان یکی از کمیته های فرعی شورای عالی کار بررسی وضعیت اقلام خوراکی و غیرخوراکی را به منظور تعیین هزینه های سبد معیشت کارگران در دستور کار قرار می دهد. سال گذشته رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …