درخشش هفتگی چشمگیر طلای سیاه

بهای معاملات نفت روز جمعه پس از این که رویترز از توافق دستمزد میان مقامات اتحادیه کارکنان نفتی و تولیدکنندگان نفت نروژ خبر داد، کاهش یافت اما تحت تاثیر وقوع یک طوفان گرمسیری دیگر و مختل شدن بخشی از تولید آمریکا، درخشش هفتگی چشمگیری را به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، اعتصاب کارکنان نفتی نروژ این کشور را در معرض کاهش ۲۵ درصدی تولید نفت در یک هفته آینده قرار داده بود. با این حال با نزدیک شدن طوفان گرمسیری دلتا به منطقه خلیج مکزیکو و توقف بخشی از تولید این منطقه، شاخص نفت آمریکا رشد هفتگی ۹.۶ درصد را به ثبت رساند. اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا برآورد کرده که ۹۱.۵۵ درصد از تولید نفت خلیج مکزیکو و ۶۲.۱۷ درصد از تولید گاز طبیعی این منطقه تعطیل شده است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۹ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و در ۴۰ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر ۴۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و در ۴۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۹.۱ درصد رشد نشان داد.

بیورن تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در اظهاراتی به مارکت واچ گفت: نفت از رشد هفتگی قابل ملاحظه ای برخوردار شد اما این رشد تحت تاثیر عواملی صورت گرفت که ماندنی نیستند. طوفانی که باعث کاهش تولید در آمریکا شد، ضعیف خواهد شد و دوباره تولید این کشور افزایش پیدا می کند و همین امر  درباره اعتصاب در نروژ هم صدق می کند. وقتی خبر اعتصاب منتشر شد، قیمتها صعود کردند اما پس از اعلام خبر دیدار شرکتهای نفت و اتحادیه با یک میانجی گر برای حل اختلاف، عقب نشینی کردند. زمانی که اعتصاب تمام شود، نفت دوباره به بازار برمی گردد در حالی که تقاضا به دلیل محدودیتهای مربوط به شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

رابرت یاوگر، مدیر انرژی شرکت میزوهو سکیوریتیز در یادداشتی نوشت: افت نفت نشان می دهد که بازار بیشتر از این که دغدغه توقف تولید را داشته باشد، نگران تعطیلی پالایشگاهها پس از طوفان دلتا و روانه شدن نفت به مخازن است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا طی یک هفته گذشته چهار حلقه افزایش یافت و به ۱۹۳ حلقه رسید که سومین افزایش هفتگی متوالی بود. شمار دکلهای حفاری فعال آمریکا با سه حلقه افزایش، به ۲۶۹ حلقه رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …