در این شرایط حساس، دانشگاهیان نباید در خانه بنشینند

در اولین جلسه مجازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با مدیران فرهنگی دانشکده‌های این دانشگاه که از طریق LMS (Learning Management System) برگزار شد، معاون فرهنگی این دانشگاه بر لزوم فعالیت جامعه دانشگاهی در شرایط فعلی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ارجمندی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه امروز می تواند مصداق یکی از آزمایش­‌های الهی باشد، گفت: در دوره ای که ملت و کشور به حضور نخبگان جامعه اش نیاز دارد، صحیح نیست که ما  اساتید دانشگاه و دانشجویان در خانه نشسته و کنج عزلت و خلوت را اختیار کنیم. امروز کشور و ملت به حضور ما نیاز دارد و این حضور باید به موقع انجام گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه گفت: نباید فعل ما از مصادیق نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد و همان گونه که ما از خانواده مان حفاظت می کنیم، باید از ملت و کشورمان نیز محافظت و پاسداری کنیم و در بحران ها، پاسدار ایران و ایرانی باشیم .

سوء استفاده دشمن از شیوع ویروس کرونا

وی تاکید کرد: دشمن قصد دارد که از عواقب ویروس کرونا کمال سوء استفاده  را به عمل آورد و از طرق مختلف ما را مورد حمله قرار دهد که یکی از آنها تحریم داروهای مورد نیاز است. از طرفی صدها شبکه علیه روح و جان مردم ما فعالیت دارند تا یأس و نومیدی و تنش‌­های گوناگون را القا کنند امّا باید اساتید و دانشجویان، هشیار و بیدار باشند تا در این جنگ احتمالی بیولوژیک، مغلوب نشویم.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت گفت: اساتید باید در دو جبهه پشتیبانی و صف، فعالانه شرکت کنند و در هر فعالیت و تلاش جهادی و انقلابی، بدون هیچ چشم داشتی شرکت کنند. به عنوان مثال، ما اساتید و دانشجویان، باید از دانش فنی خود مدد گرفته، به  تولید دارو و شوینده و دیگر مواد مورد نیاز بهداشتی اقدام کنیم، با کارخانه ها در ارتباط بوده، در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک به صورت جهادی حاضر شده و به آنان مشورت و یاری رسانیم.

وی در ادامه افزود: باید ما اساتید در کلاس های درس مجازی، روح امیدواری و باورمندی را در دانشجویان تقویت کنیم تا آنها به نوبه خود در حال و آینده، سفیران امید و ایثارگری در جامعه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه گفت: ما اساتید باید در گروه ها و شبکه های اجتماعی، با اسم و عنوان دانشگاهی حضور فعال داشته باشیم  و با بصیرت و کلامی نرم و عالمانه به مردم و مدیران، مشاوره دهیم تا بتوانند با آرامش، قوت و قدرت، تصمیم بگیرند.

باید توجه داشته باشیم که بدخواهان و نظام سلطه و رسانه های آنها به دنبال یاس و ناامیدی مردم هستند تا به هر طریق ممکن اقتصاد و اقتدار ملی ما را بشکنند. باید این بار ثابت کنیم ما ملت و جوانانی خستگی ناپذیر و سلحشور داریم.

مقابله با شایعه پراکنی و منفی بافی‌­ها

وی تصریح کرد: ما اساتید و دانشجویان باید در مقابل شایعه پراکنی و منفی بافی و جنگ روانی بدخواهان ایران و ایرانی در داخل و خارج ایستاده، موفقیت ها و پیروزی های بسیار -که حاصل سالها تلاش پیشروان علم و رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده است- را یاد آور شویم.

برخورد جدی قضایی با محتکران و سودجویان

وی در پایان گفت: باید از مراجع مسئول و قضایی بخواهیم کسانی که مواد مورد نیاز فعلی جامعه را احتکار و خائن به ایران و ایرانی هستند را شناسایی و بدون تعلل به اشد مجازات برسانند.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، در این جلسه، موضوعات مطرح شده، توسط مدیران فرهنگی دانشکده ها  و اساتید به صورت مجازی و LMS، مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و راهکارهای اجرایی بیان و مقرر شد که اساتید در حدّ توان خود در این راستا با جرات تلاش کنند و طرح های خود را ارائه دهند.

در ادامه این جلسه، مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی در وضعیت پیش آمده توسط مدیران فرهنگی بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …