در حال برنامه‌ریزی آموزش مجازی و امتحانات هستیم/ وضعیت مبهم خوابگاه‌های دانشگاه شریف در ترم بعد

رئیس دانشگاه شریف در خصوص وضعیت آموزش دانشگاه در ترم جاری تصریح کرد: تأکید وزارت علوم تعطیل‌ نشدن ترم است و با وجود کیفیت پایین‌تر آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری سعی می‌کنیم بهترین شیوه را اتخاذ و اجرا نماییم و درباره ادامه روند آموزش مجازی و امتحانات و … هم در حال برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود فتوحی در جلسه مجازی هیئت رئیسه دانشگاه شریف که با حضور برخی از نمایندگان کانون‌های فرهنگی، انجمنهای علمی، تشکل های اسلامی، شورای صنفی و نمایندگان نشریات برگزار شد، فوت یکی از دانشجویان  سال اول دانشکده عمران این دانشگاه  بر اثر ابتلا به کرونا را تسلیت گفت و اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه دانشگاه این است که همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به صورت مجازی ادامه پیدا کند و ترم حاضر لطمه‌ای نبیند. 

 دکتر فتوحی از پیگیری دانشگاه شریف برای تکمیل خوابگاه شهیدرجایی خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مرکز به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه و اسکان حدود ۴۰۰ نفر در آن مشکل اسکان رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه شریف در تشریح اوضاع بودجه دانشگاه نیز تاکید کرد: ۱۵ درصد بودجه سال ۹۷ را در فروردین ۹۸ در اختیار دانشگاه گذاشته‌اند ولی از طرف دیگر بودجه ۹۸ به طور کامل هنوز پرداخت نشده و در مجموع سال‌های ۹۷ و ۹۸ دانشگاه از دولت چیزی در حدود ۱۵ درصد بودجه یک‌سال طلبکار است. 

 دکتر فتوحی ادامه داد: پیش‌بینی‌ناپذیری وضعیت آینده، وضعیت خوابگاههای دانشگاه شریف را در ترم بعد با ابهام مواجه می‌کند ولی تلاش دانشگاه رفع مشکلات اسکان در خوابگاه‌هاست

دکتر فتوحی سپس به راهکارهای  دانشگاه شریف برای درآمدزایی اشاره کرد و افزود: از نظر حجم قراردادهای ارتباط با صنعت شریف رتبه اول ایران و رتبه ۱۷ رده‌بندی QS را بدست آورده اما با این وجود تعداد اعضای هیئت علمی درگیر با صنعت کم است، ما مشوق‌هایی در معاونت پژوهشی در نظر گرفته‌ایم ولی نمی‌توانیم استادان را به کاری مجبور کنیم، البته در جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی موضوع ارتباط با صنعت پررنگ است. 

وی همچنین  از کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان با کیفیت مورد نظر دانشگاه شریف برای استخدام در یکی دو سال گذشته خبر داد و گفت:  دانشگاه به دنبال اعضای هیئت علمی باکیفیت و مطلوب است: اگر هرسال ۳۰ نفر را به عنوان اعضای هیئت علمی استخدام کنیم، با در نظر گرفتن بازنشستگی تعدادی از استادان در سند چشم‌انداز دانشگاه به نسبت دانشجو به استاد ۱۷ می‌رسیم که در حال حاضر حدود ۲۲ یا ۲۳ است.

رئیس دانشگاه شریف همچنین در خصوص سنوات تحصیلی دانشجویان نیز افزود: دانشجوی ارشد در حالت عادی باید دوساله درسش را تمام کند، مگر آنکه پروژه‌اش نیاز به زمان بیشتر یا امکانات خاص داشته باشد و از شورای صنفی خواست که راهکارهایشان برای رفع مشکل سنوات را به دانشگاه ارائه دهند تا دانشجوها به موقع فارغ‌التحصیل شوند.

دکتر فتوحی تاکید کرد: دانشگاه از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا با وزارت بهداشت ارتباط داشته و به خصوص در بحث نرم‌افزاری سعی کرده کمک‌حال کشور در این شرایط باشد و دانشگاه شریف حق استفاده از بودجه ذخیره‌شده در محل‌های دیگر را ندارد ولی استادان به صورت داوطلبانه می‌توانند خودشان کمک کنند. 

 رئیس دانشگاه شریف از مسئولان دانشگاه خواست که سامانه کلاس‌های آنلاین را در اختیار گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی قرار بدهند و برگزاری انتخابات مجازی را هم برای آنها ممکن دانست.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …