دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازنگری شد

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از بازنگری دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زاهد شفیعی گفت: در سال‌های گذشته فقط برای سه گروه راهنمایان شامل فرهنگی، طبیعت‌گردی و ژئوتوریسم، دوره آموزشی طراحی شده بود که با توجه به تغییرات و روندهای جدید، دوره‌های یادشده به بازنگری نیاز داشت.

او افزود: به منظور به‌روزرسانی دروس آموزشی و با بهره‌مندی از نظرات کارشناسی استادان مربوطه و مشارکت تشکل‌های حرفه‌ای مقرر شد این دوره در دو گروه راهنمایان فرهنگی و راهنمایان طبیعت‌گردی ساماندهی شود.

شفیعی گفت: بر اساس بازنگری‌های انجام‌شده نزدیک به ۵۰۰ ساعت دوره آموزشی ویژه راهنمایان فرهنگی و حدود ۶۰۰ ساعت آموزشی ویژه راهنمایان طبیعت‌گردی طراحی شده و آماده ابلاغ از سوی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در نهایت اجرا از سوی مؤسسات آموزشی برای ارتقاء کیفیت در این بخش است.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری، بر اساس تعاریف جدید که منطبق با قانون مربوط به آموزش راهنمایان گردشگری است، یک دوره آموزشی با محوریت فعالیت‌های طبیعی و دوره دیگر با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در دو بخش داخلی و بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

شفیعی با تاکید بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی، اظهار کرد: راهنمایان می‌توانند کیفیت سفر گردشگران و نگرش آن‌ها در مورد مقاصد گردشگری را تحت‌تاثیر قرار دهند، لذا جایگاه مهمی در زنجیره صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …