دوچرخه‌ای که می‌توان آن را در کوله پشتی گذاشت + فیلم

محققان “دانشگاه توکیو” (University of Tokyo) ژاپن اخیرا موفق به توسعه یک دوچرخه الکتریکی بادی تاشو شده‌اند که وزن آن حدود ۱۲ پوند (۵.۴ کیلوگرم) است و به راحتی می‌توان آن را داخل کوله پشتی قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان ژاپنی یک دوچرخه الکتریکی تاشوی جدیدی را ایجاد کرده‌اند که پس از تا کردن به اندازه‌ای کوچک می‌شود که می‌توان آن را در کوله‌پشتی قرار داد. این دوچرخه الکترونیکی که “پویمو” (Poimo) نام دارد و مخفف جمله “دوچرخه قابل حمل بادی” است، توسط تیمی از محققان دانشگاه توکیو ساخته شده است. آنها طی این مطالعه تصمیم گرفتند یک دوچرخه سبک الکترونیکی قابل جمع شدن را که افراد بتوانند از آن در مکان‌های عمومی استفاده کنند، طراحی کنند.

بنا به گزارش‌ها، “پویمو” از یک قاب پارچه‌ای مستطیلی شکل قابل باد کردن که آن قاب نیز از پارچه پلی اورتان ترموپلاستیک ساخته شده (TPU)، توسعه یافته است. این دوچرخه مجهز به یک پمپ الکتریکی کوچک است که می‌تواند در حدود یک دقیقه دوچرخه را کاملاً باد کند و به فشار بین ۶ تا هفت پوند در اینچ مربع برسد. دو جفت چرخ لاستیکی کوچک همراه با یک موتور الکتریکی کوچک به قسمت زیرین قاب بادی و یک کنترلر بی‌سیم نیز به فرمان دوچرخه متصل است.

وزن کل دوچرخه حدود ۱۲ پوند است، اما محققان می‌گویند که در تلاشند تا تغییراتی را در این دوچرخه اعمال کنند تا وزن آن سبک‌تر شود.

این تیم، جدیدترین نمونه اولیه “پویمو” را در یک نمایش مجازی در کنفرانس”HRII ۲۰۲۰ ” که یک گردهمایی سالانه با محوریت تحقیقات جدید برای تعامل انسان و ربات است، رونمایی کردند.

آنها امیدوارند بتوانند در آینده تغییراتی را در آن اعمال کنند تا دوچرخه را سبک‌تر، محکم‌تر و ارگونومیک‌تر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …