راهنمای سراسری بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس تدوین شد

در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس راهنمای سراسری بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس در دانشگاه های منطقه یک تدوین شد.

به گزارش ایسنا، مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان متولی سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیرخانه منطقه یک مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها اقداماتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انجام داده است.

این اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در واقع تهیه پوسترهای اطلاع رسانی و آموزشی برای دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی ضمن خدمت بهداشت و تغذیه برای کارکنان دانشگاه و تهیه و ارسال و نظارت بر اجرای توصیه نامه های بهداشتی به تمامی بخش های دانشگاه  برای پیشگیری از بیماری کرونا از جمله این اقدامات است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تشکیل جلسه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های تهران و البرز، برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان بهداشت مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های منطقه یک که در این جلسه راهنمای سراسری بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا تدوین شد، از دیگر اقدامات دانشگاه برای پیشگیری از کرونا ویروس بود.

همچنین با نظارت مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست و همکاری امور خوابگاه ها و کارکنان فضای سبز مجموعه خوابگاه های دانشجویی، سلف و آشپزخانه، دانشکده ها، ساختمان های اداری و انتظامات گندزدایی و ضدعفونی شده اند.ضمن اینکه  به نیروهای خدماتی در فضای باز برای پیشگیری از کرونا ویروس آموزش هایی داده شد.

در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  مواد ضد عفونی کننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته و در اماکن مختلف دانشگاه توزیع شد.

همچنین با پیگیری و هماهنگی توسط مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، لوازم حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش تهیه و در امکان مختلف دانشگاه توزیع شده است. به علاوه 4 دستگاه حرارت سنج لیزری و تب سنج در درب های ورودی دانشگاه مستقر شده اند.

سایر ادارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اقدامات تکمیلی در راستای هماهنگی با مرکز بهداشت انجام داده اند که شامل تهیه و توزیع لوازم و امکانات بهداشتی و ضدعفونی فضاها توسط امور اداری دانشگاه، مشاوره و کلاس های آنلاین توسط مرکز مشاوره و گندزدایی و ضدعفونی امکان دانشگاه قبل و بعد از تعطیلات نوروز توسط پرسنل فضای سبز دانشگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …