راهکار دانش‌بنیان‌ها برای توزیع اقلام بهداشتی با قیمت واقعی/ افزایش ظرفیت تولید در استان گیلان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی رشت با تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی در مدت ۲۰ روز، ۶۰ تن محلول ضدعفونی‌کننده برای پیشگیری از ویروس کرونا تولید و روانه بازار کرده است، ولی به گفته محققان این شرکت به تدریج محصولات تولیدی آنها با قیمت‌های گزافی به دست مردم می‌رسید، از این رو این شرکت از طریق فروش آنلاین، توانست این اقلام بهداشتی را با قیمت‌های واقعی به جامعه عرضه کند.

افشین رحیمی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولیدکننده محصولات بهداشتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یکی از تولیدات شرکت ما از گذشته تاکنون “پدهای الکلی” بود، اما بعد از شیوع ویروس کرونا و تشدید این بیماری به خصوص در استان گیلان، از اول اسفند ۹۸ ظرفیت تولید این پدها را کامل کردیم و تولید محصولات مشابه را نیز کنار گذاشتیم.

وی از تغییر سایر خطوط تولید این شرکت خبر داد و اظهار کرد: با تغییراتی که در سایر خطوط تولید ایجاد شد، نسبت به تولید محلول‌های ضدعفونی کننده اقدام کردیم.

رحیمی با بیان اینکه این شرکت دو نوع محلول ضد عفونی کننده تولید می‌کند، یادآور شد: یکی از محلول‌ها بر پایه “اتانول” و دیگری بر پایه “ایزوپروپیل” الکل تولید و روانه بازار می‌شود.

این محقق خاطر نشان کرد: ما از ابتدای اسفند ماه سال گذشته بر اساس آخرین دستورالعملی که از سوی سازمان بهداشت جهانی درباره تولید محلول‌های ضدعفونی کننده اعلام شده بود، نسبت به تولید این محلول‌ها اقدام کردیم، به گونه‌ای که بیشترین ویروس‌کشی را داشته باشد. در این راستا محلولی بر پایه “ایزوپروپیل” با ۷۰ درصد اتانول را تولید و در کشور عرضه کردیم.

رحیمی با بیان اینکه ما از اول تا ۲۰ اسفند ماه سال گذشته در استان گیلان در حدود ۶۰ تن محلول ضدعفونی کننده تولید کردیم و در اختیار مردم، بیمارستان‌ها و بانک‌ها قرار دادیم، یادآور شد: متاسفانه با سیستمی که در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درباره تخصیص “اتانول” اجرایی شد، سهمیه اتانول صرفا به ۱۸ واحد تولیدی تخصیص یافت؛ از این رو ظرفیت تولید ما به شدت کاهش پیدا کرد، ولی با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم محلول بیشتری، تولید و به سایر استان‌ها نیز ارسال کنیم تا کمبودها در سایر استان‌ها نیز مرتفع شود.

وی با انتقاد از واسطه‌گری‌ها در فروش پدهای الکلی در بازار که باعث افزایش قیمت آن شده است، گفت: قیمت تولید ما در کارخانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که این پدها قرار بود با ۲۰ هزار تومان به دست مردم برسد؛ اما متاسفانه شنیده شد که در برخی داروخانه‌های استان گیلان این محصول با قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است. ما برای جلوگیری از این مساله و با یک تدبیر ساده، سایت فروش کارخانه را فعال کردیم و از این طریق توانستیم جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم.

این محقق از مقامات مسئول درخواست کرد جلوی این سوء استفاده‌ها گرفته شود تا این محصولات با سهولت بیشتر و قیمت واقعی به دست مردم برسد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصولات با حمایت مالی و تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شده است، افزود: مبلغ ۳ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق نوآوری در کمترین زمان ممکن دریافت کردیم. این در حالی است که اگر می‌خواستیم همین مبلغ را از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کنیم، باید از بوروکراسی پیچیده آن عبور می‌کردیم.

به گفته وی تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه به این شرکت پرداخت شده است.

انتهای پیام                       

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …