رعایت پروتکل‌ها بی‌توجهی به محرم نیست

حسین اسرافیلی که رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را از واجبات می‌داند، از این‌که رعایت پروتکل‌ها بی‌توجهی به مسائل عاشورا و مراسم و مناسک عاشورایی و ایام محرم نیست، می‌گوید.

این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی برگزاری مراسم محرم امسال به گونه‌ای که مصوبات و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز رعایت شود، اظهار کرد: به قول حضرت امام، محرم است که اسلام را زنده نگه داشته است. قطعا اجرای این مراسم و زنده نگه داشتن نام مقدس حضرت ابا عبدالله از اوجب واجبات است، اما در کنار آن وقتی مشکلاتی مثل کرونا در جامعه وجود دارد و خطر جانی جامعه را تهدید می‌کند، قطعا باید دقت و رعایت شود.

او افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند هرچه دستورات ستاد مقابله با کرونا باشد عمل خواهند کرد، برای ما که خودمان را مقلد و مطیع امر ایشان می‌دانیم، از واجبات‌مان است که پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم. این بی‌توجهی به مسائل عاشورا و مراسم و مناسک عاشورایی و ایام محرم نیست بلکه جزء همان احکام و اولویت‌هایی است که اسلام، دین، قرآن، احادیث و وقایع تاریخی‌مان ما را به آن دعوت می‌کنند و بنابراین رعایت این مسائل جزء واجبات دین‌مان است.

اسرافیلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برگزاری محافل شعرخوانی در ایام محرم امسال گفت: امسال علاوه‌ بر این‌که با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌های اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی در عزاداری حضور داریم از جمله مواردی که می‌تواند به کمک مراسم‌های ایام محرم بیاید، صدا و سیما است.

او با بیان این‌که امسال وظیفه صدا و سیما مهم‌تر خواهد بود اظهار کرد: صدا و سیما خیلی راحت می‌تواند گزیده‌ای از بهترین نوع نوحه‌ها و مراسم‌هایی را که در سال‌های گذشته انجام شده پخش کند و حتی می‌تواند نوحه‌خوان‌هایی را که با تاریخ آشنا هستند دعوت کند، نه هر کسی که شعر حفظ است و دو دانگ صدایی دارد. نوحه‌خوان‌هایی را که تاریخ می‌دانند و مقتل خوانده‌اند و می‌دانند چه چیزی را مطرح کنند و از چه چیزی پرهیز کنند دعوت کند یا گزیده‌ای از مراسم‌های گذشته را از تلویزیون پخش کند تا امثال بنده بتوانیم در هر کجا هستیم از آن‌ها استفاده کنیم.

حسین اسرافیلی در پایان چند بیت از یک شعر عاشورایی را که برای علی‌اصغر (ع) سروده است، خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …