رفع قوانین مزاحم و اصلاح دستورالعمل‌ها، مصداق مانع‌زدایی از مسیر تولید

ایسنا/مرکزی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع و حذف قوانین دست و پاگیر و روان سازی قوانین، اصلاح دستورالعمل ها و بخشنامه های مزاحم و تسهیل در این مسیر می‌تواند از تولید مانع زدایی کند.

محمد دامادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از شرکت محارسازان آریا، تولیدکننده انواع رنگ واقع در ساوه اظهار کرد: مدیریت ناصحیح، کشور را بیمار می‌کند، اما درایت و مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر لازم، نسخه شفابخش نجات کشور بویژه در حوزه اقتصاد است.

وی بیان کرد: تلاش مضاعف و هم افزایی می تواند تولید را رونق دهد و عشق و علاقه به تولید است که موجب شکوفایی اقتصادی می شود. دلالی و پیگیری منافع شخصی به کشور آسیب می زند، اما در سایه حمایت از تولید است که اشتغال شکل گرفته و کسب و کار رونق می گیرد.

دامادی به مانع زدایی در تولید اشاره کرد و افزود: رفع و حذف قوانین دست و پاگیر و روان سازی قوانین، اصلاح دستورالعمل ها و بخشنامه های مزاحم و تسهیل در این مسیر می‌تواند از تولید مانع زدایی کند.

وی تصریح کرد: بازاریابی و فروش تولیدات داخلی منجر به پویایی صنعت شده و با تعریف بازار مصرف می توان روند تولید را شتابان کرد. اعطای تسهیلات تولید نیز منجر به تقویت نقدینگی صاحبان صنایع شده و روند سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.

فرماندار ساوه نیز اظهار کرد: تاکید رهبری در چند سال اخیر با نامگذاری مبتنی در حمایت تولید، اهمیت حمایت از صنعت و تولید را صدچندان کرده است.

علی میرزایی، صنعت را یک بال تولید و اقتصاد دانست و افزود: شرکتی که امروز مورد بازدید قرار گرفت تولید کننده یک محصول استراتژیک است و در رسیدن به خودکفایی و تامین نیاز کشور برای جلوگیری از واردات صنعت رنگ موثر است.

وی با اشاره به احداث خط جدید تولید رنگ آستر خودرو در این شرکت گفت: اعطای تسهیلات بانکی به میزان هزار میلیارد تومان می‌تواند روند افتتاح این خط تولید را تسریع کند، البته باید تسهیلات به موقع و سریع پرداخت شود.

نادر میلانی مدیر عامل شرکت محارسازان آریا نیز گفت: به دلیل مشکلاتی که در حوزه صادرات و واردات وجود دارد تصمیم گرفتیم تا در صنعت رنگ که وابسته به خارج از کشور بوده است قطع وابستگی کرده و به خودکفایی دست یابیم.

وی بیان کرد: حمایت واقعی از تولید می تواند موانع دست و پاگیر در این عرصه را برطرف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …