روایت مردی در کنار غول و پری با دغدغه‌های قرن بیستمی

علیرضا کرم‌زاده می‌گوید: مستند «عین غول‌های قدیمی» درباره جهان شاعری عجیب است که در دل افسانه‌ها زندگی می‌کند اما دغدغه‌های امروزی دارد.

به گزارش ایسنا، این روزها یک مستند پرتره با نام «عین غول‌های قدیمی» به کارگردانی علیرضا کرم‌زاده در سایت هاشور عرضه شده که روایتگر زندگی محمدباقر کلاهی اهری – شاعر – است.

در اطلاعات مربوط به این فیلم نوشته شده است: ««عین غول‌های قدیمی» درباره‌ شاعری عجیب و برجسته است. محمدباقر کلاهی‌اهری تا به حال بیش از ۱۶ کتاب شعر سروده و طرح‌های بیشماری را نقاشی کرده است. چرا او برای چاپ کتاب‌ها و نشر طرح‌هایش به شکلی مستقیم  عمل نکرده است؟ فیلم‌ساز با این سوال فرعی به جهان شاعرانه‌ی وی نقب می‌زند. جهان مردی که با دغدغه‌های قرن بیستمی، در دل افسانه‌ها، کنار غول و جن و پری نشسته؛ از خودش و آنها سخن می‌گوید.

برخی عوامل تولید این مستند عبارتند از :‌ تهیه‌کننده: علیرضا کرم زاده و مسعود قارداش پور، کارگردان و تدوینگر: علیرضا کرم زاده، نویسنده و پژوهشگر: علیرضا کرم‌زاده و مسعود قارداش‌پور، تصویر بردار: محمد ادیبی و آرش آزادی، آهنگساز: امیرحسین شورچه، صدابردار: مسعود قارداش‌پور، انیماتور: محمدصادق فروغی.»

محمدباقر کلاهی اهری، شاعر، طراح و نویسنده 71ساله مشهدی، سال 1399 با مجموعه شعرهایش نامزدی در جایزه شعر «شاملو»، جشنواره شعر «فجر» و جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» را تجربه و در آخری، جایزه «یک عمر فعالیت شعری» را کسب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …