روس‌ها را اول به ترکیه ببرید!

آژانس گردشگری فدرال روسیه (روس توریسم) به توراپراتورهای این کشور توصیه کرد: گردشگرانی که سفر آن‌ها به تعویق افتاده است باید در اولویت به ترکیه اعزام شوند.

به گزارش ایسنا، مردم روسیه برای سفر به ترکیه درحالی تشویق می‌شوند که ایران و روسیه به تازگی بر سر لغو روادید برای سفرهای گروهی شهروندان دو کشور توافق کرده‌اند. با این حال بسته بودن مرزهای ایران و روسیه به روی گردشگران دو کشور و توقف صدور ویزای توریستی، اجرای این توافق را با چالش مواجه کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از آن توافق، از اشتیاق زیاد روس‌ها برای سفر به ایران سخن گفته بود و مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی این وزارتخانه هم با استناد به اظهارات رییس اتحادیه آژانس‌داران گردشگری روسیه، به تلاش آژانس‌های این کشور با هدف جایگزین کردن ایران، برای دو میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر روس بازمانده از سفر ترکیه، اشاره کرده بود. اما اینک، آژانس گردشگری فدرال روسیه به توراپراتورهای این کشور پیشنهاد کرده گردشگرانی را که در یک سال گذشته موفق نشده‌اند سفر بروند به ترکیه بفرستند.

زارینا دوگوزووا ـ رییس آژانس گردشگری فدرال روسیه ـ که طرف امضای برنامه اقدام مشترک لغو روادید سفرهای گروهی با ایران بود، گفت: در روسیه افرادی هستند که بیش از یک سال منتظر مانده‌اند، ما از آن‌ها می‌خواهیم که به تعطیلات بروند. ‌

او همچنین یادآوری کرده که اولویت اعزام به ترکیه کسانی باشند که تور ترکیه را قبل از ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹ همزمان با اوج گرفتن ویروس کرونا در بیشتر کشورها) خریده‌اند، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانسته بودند به تعطیلات بروند.

روسیه درحالی مردم کشورش را برای سفر در تعطیلات تشویق می‌کند که تا کنون نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت این کشور در برابر کووید واکسینه شده‌اند.

با این وجود، آژانس گردشگری فدرال روسیه، توراپراتورهای این کشور را موظف کرد بسته‌های جذاب سفر را به کسانی که به دلیل محدودیت‌های کرونا تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ متضرر می‌شوند، ارائه دهند.

رییس آژانس گردشگری فدرال روسیه دلیل تشویق مردم کشورش برای سفر به ترکیه را این‌چنین شرح داده است: بدهی توراپراتورها به گردشگران روس به دلیل تورهایی که سال گذشته اجرا نشد، از ۴۴ میلیارد به ۷ میلیارد روبل کاهش یافته است. ۵ میلیارد روبل از بدهی باقی‌مانده توراپراتورها مربوط به تورهای ترکیه است. ما از توراپراتورها درخواست کردیم ابتدا این بدهی را پرداخت کنند و به افرادی که بیش از یک سال صبر کرده‌اند اولویت دهند تا این افراد تعطیلات خود را در ترکیه به‌سر ببرند.

او اضافه کرد: گردشگرانی در روسیه وجود دارند که تورهای آن‌ها به دلیل تصمیم به توقف پروازها در ماه آوریل ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹)، به تأخیر افتاد و در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیارد روبل از تور اپراتورها طلب دارند. ما امیدواریم که توراپراتورها هر چه سریع‌تر به تعهدات خود در قبال گردشگران عمل کنند. این مهم‌ترین وظیفه ماست. با این حال، ایمنی مردم و رعایت تمام اقدامات احتیاطی نیز باید در درجه اول قرار گیرد.

مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری و تحلیل‌گر بازار گردشگری ترکیه ـ با این توضیح که روسیه درحالی به تشویق مردم کشورش برای سفر به ترکیه دست زده که به تازگی مقامات وزارت گردشگری و فعالان این صنعت در ترکیه برای بازگشایی راه سفر روس‌ها رایزنی‌هایی را با مقامات گردشگری روسیه انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، ترکیه از جمله محبوب‌ترین مقاصد سفر مردم روسیه است. آن‌ها عادت دارند در سال دو تا سه سفر به خارج از کشور خود سفر کنند و معمولا ۴۵ درصد روس‌ها ترجیح می‌دهند به سواحل دریا سفر کنند. آنتالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر شهروندان روسیه است تا جایی که آن را خانه دوم خود می‌دانند.  

عباسی همچنین گفت: یکی از دلایل بازگشت روس‌ها به ترکیه سرعت بالای واکسیناسیون در ترکیه است. این کشور واکسیناسیون گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال را آغاز کرده و از روز جمعه (چهارم تیرماه) افراد بالای ۱۸ سال را اضافه خواهد کرد. با شتابی که آغاز شده است، به‌زودی نصف بیشتر مردم ترکیه واکسینه خواهند شد و روس‌ها با مشاهده این شرایط به ترکیه بازگشته‌اند که این برای ترکیه یک موفقیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …