روند افزایشی طلای جهانی ادامه یافت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش بازده خزانه آمریکا، بالا رفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۵۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۵۵ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا به شبکه MSNBC اعلام کرد دموکرات ممکن است با استفاده از مانوری برای دور زدن اقدام جمهوریخواهان، بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی پرزیدنت بایدن را تصویب کنند.

استفن اینس، استراتژیست بازار ارشد شرکت اکسی کورپ اظهار کرد اگر بسته کمک کرونایی آمریکا تصویب شد، اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور خواهد کرد. هر چه این بسته سریعتر تصویب شود به نفع طلا خواهد بود.

عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایینترین سطح سه هفته اخیر در معاملات روز گذشته بود.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز سه شنبه آغاز می شود. سیاستهای پولی آسان باعث کاهش بازده اوراق قرضه دولتی شده و به نفع طلا می شود که دارایی بدون بازده است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: اگر بانک مرکزی آمریکا سیگنالی مخابره کند که نشان دهد به دنبال توسعه اقدامات محرک پولی نیست و ممکن است به دنبال خروج سریعتر از حد انتظار از سیاستهای فعلی باشد، به ضرر طلا خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۰۹۲ دلار و ۱۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳۲۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …