رویدادی ملی برای انتخاب برترین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآور حوزه تعاون

اولین دوره رویداد ملی منتا با هدف انتخاب برترین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآور حوزه تعاون برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، منتا (مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران) با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و بانک توسعه تعاون  برگزارکنندگان اولین دوره این رویداد هستند.

سجاد نوری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون (منتا) با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری، کاربردی‌بودن، راهبرد ورود به بازار، الگوی کسب و کار، توجیه اقتصادی، قدرت رقابت و ارتباط با بخش تعاون از جمله معیارهایی است که در داوری این رویداد مورد توجه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: داوری رویداد، برای استارت آپ ها بر اساس رشدشان در فرآیند شتابدهی در سال گذشته و برای شرکت ها بر اساس رشد شاخص های اقتصادی انجام می‌شود.

نوری تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها پس از ثبت نام و داوری اولیه، مشاوره و آموزش می بینند تا ایرادات احتمالی کارشان برطرف شود و آمادگی و مهارت لازم جهت ارائه را کسب کنند.

رئیس مرکز منتا گفت: با توجه به شرایط کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در روز ارائه پس از پخش فیلم‌های معرفی و ارائه که از پیش ضبط شده است، هرکدام از استارت آپ ها و شرکت ها یا نماینده آنها به صورت آنلاین به پرسش های مطرح شده از طرف داوران و سرمایه گذاران پاسخ می دهند.

وی افزود: پس از داوری نهایی، استارت آپ ها، شرکت ها و مراکز نوآوری برتر معرفی خواهند شد که علاوه بر جوایز نقدی، امکان جذب سرمایه‌گذار برای کسب‌وکار، بهره‌مندی از تسهیلات مناسب توسط  بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و وزارت تعاون دیده شده است.

همچنین مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: این رویداد با هدف معرفی اکوسیستم استارت آپی بخش تعاون و ارکان آن به فعالین این حوزه و توسعه اکوسیستم استارت آپی بخش تعاون از طریق ایجاد ارتباط موثر بین استارت آپ‌ها و فعالین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه برای رقابت بین استارت آپ‌ها و شتابدهنده‌های حوزه تعاون، تشویق جوانان و به‌ویژه دانشجویان به فعالیت در این حوزه و به‌روز شدن حوزه تعاون و یافتن راهکارهای نوین در این حوزه از اهداف دیگری است که در این طرح دنبال می شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.menta.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۱-۸۶۰۷۴۹۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …