ساخت اولین کارخانه داخلی خودرو در ترکیه

کارخانه جدید داخلی خودرو در ترکیه ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار خودرو در سال را خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، برای نخستین بار در تاریخ ترکیه، احداث کارخانه انحصاری تولید خودروهای ساخت این کشور در شهر ساحلی بورسا با حضور رجب طیب اردوغان- رییس جمهور این کشور کلید خورد. دسامبر سال گذشته ترکیه از نمونه اولیه نخستین خودروی ساخت این کشور رونمایی کرده بود.

به گفته اردوغان، ساخت این کارخانه ۱۸ ماه طول خواهد کشید و شروع احداث این پروژه آن هم در شرایطی که شیوع کرونا، جان صدها هزار نفر را در جهان گرفته، کاری غرورآفرین برای ترکیه است. 

رییس جمهور ترکیه با اشاره به این که ساخت یک خودروی تماما ترک، رویایی ۶۰ ساله بوده که اکنون در حال محقق شدن است، ساخت این کارخانه را لحظه ای تاریخی برای کشورش دانست.

قرار است این کارخانه با ۲۲ میلیارد لیر سرمایه ( ۳.۲۱ میلیارد دلار) ساخته شود و ظرفیت سالانه تولید آن ۱۷۵ هزار خودرو خواهد بود. پنج گروه صنعتی بزرگ ترکیه یعنی آنادولو گروپ، بی ام سی، کوک گروپ، تورک سل و زورلو هولدینگز در کنار اتحادیه تجاری ترکیه کار ساخت خودروی ملی این کشور را بر عهده خواهند داشت. 

اردوغان در سخنانی مدعی شد نتایج نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد ۹۵ درصد شهروندان ترک با پروژه تولید خودروی ملی موافق اند و این خودرو نماد نوآوری در ترکیه و مایه الهام بخشی به نسل های جوان خواهد بود. 

علاوه بر اشتغال زایی برای بیش از ۴۳۰۰ نفر، این کارخانه تحت نظر وزارت محیط زیست و امور شهری ترکیه ساخته خواهد شد تا مسایل محیط زیستی در آن رعایت شود. 

در حال حاضر بسیاری از برندهای خودرویی در ترکیه کارخانه مونتاژ محصولاتشان را دارند به گونه ای که ۷۸ درصد کل نیاز خودرویی این کشور از طریق تولیدات مونتاژی و ۲۲ درصد نیز از طریق واردات برطرف می شود. محصولات مونتاژی این کشور نظیر محصولات فورد، فیات کرایسلر، رنو، تویوتا و هیوندای به برخی از کشورها صادر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …