ساخت ۱۴۵ هزار مسکن ملی در بافت های ناکارآمد

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت ساخت ۱۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن را بر عهده شرکت بازآفرینی قرار داده که احداث ۱۰۰ هزار واحد از طریق تسهیلاتی که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد انجام می شود و ۴۵ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی احداث خواهد شد.

مجید روستا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساخت ۱۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در تعهد شرکت بازآفرینی شهری ایران است.  ۱۰۰ هزار واحد از طریق تسهیلاتی که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد احداث خواهد شد. تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان از این منظر به ما اختصاص یافته که با تجهیز بانک مسکن ظرفیت ۹۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است. این منابع برای ساخت ۲۰ هزار واحد اختصاص می یابد که تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد تجهیز منابع شده و در حال ساخت است.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات ۱۰۰ هزار واحد در دوره مشارکت ۹ درصد و در دوره فروش اقساطی ۱۸ درصد خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که ۴۵ هزار واحد مسکن ملی نیز راسا توسط شرکت بازآفرینی احداث می شود، گفت: این ۴۵ هزار واحد را در اراضی خودمان می سازیم که در مراحل مختلف برنامه ریزی و ساخت قرار دارد. به طور مثال در گرگانه لرستان ۸۷۰ واحد مسکونی تعریف شده که ۴۴۶ واحد در حال ساخت است. در منطقه منبع آب اهواز هم ۱۶۸۰ واحد در حال اجرا داریم. ۲۱ هزار واحد نیز طی تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده در مناطق مختلف کشور ساخته می‌شود. حدود ۵۰۰۰ واحد هم در تفاهم نامه مشترک با بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

به گفته روستا، ساخت ۱۰ هزار واحد در بندرعباس در دستور کار قرار دارد که پیمانکار انتخاب شده و در مرحله عقد قرارداد است. در منطقه سیستان و بلوچستان نیز ۱۰۰۰ واحد توسط بسیج سازندگی ساخته می شود. منابع ریالی  این پروژه طی مصوبه از شورای اقتصاد گرفته شده در هفته‌های آینده کار شروع می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …