ساخت ۳۰ مزرعه بادی در ژاپن

ژاپن با طرح مقررات جدید و حمایت از زیرساخت، قصد دارد در یک دهه آینده در ۳۰ محل مزارع بادی احداث کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اقتصادی نیک کی در گزارشی نوشت: هیروشی کاجی یاما، وزیر صنعت ژاپن قرار است بزودی تدابیری که برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند را اعلام کند.

دولت ژاپن در سیاست جدید ساخت سالانه سه یا چهار پروژه با مجموع ظرفیت یک گیگاوات را در نظر گرفته و هدف کلی ایجاد ظرفیت ۱۰ گیگاوات تولید نیرو است. این پروژه‌ها قرار است از سال مالی آینده ژاپن که از آوریل ۲۰۲۱ آغاز می شود، کلید زده شوند.

وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن برای سرعت بخشیدن به توسعه این پروژه ها قصد دارد تاسیساتی برای نگهداری قطعات ضروری برای ساخت مزارع بادی احداث کند.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن هم قصد دارد در مقررات شبکه نیرو بازنگری کند تا محدودیتها روی تامین کنندگان نیروی سبز رفع شود.

ژاپن اکنون به نیروگاههای سنتی بزرگ که شبکه برق این کشور را در کنترل دارند، اجازه می‌دهد تامین انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی تولید شده در مزارع بادی و خورشیدی را محدود کنند تا نسبت به ثبات شبکه اطمینان حاصل کنند. این سیاست باعث محدود شدن توسعه انرژی تجدیدپذیر شده است.

یک مقام دولتی گفت: وزارت زمین و زیرساخت کار در برخی از بنادر برای حمایت از مزارع بادی را آغاز کرده است. ساخت هر نیروگاه معمولا پنج تا ۱۰ سال زمان می برد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار نیروی بادی ژاپن پس از قانونی که سال گذشته برای کمک به توسعه این بازار به اجرا درآمد، در مسیر رشد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …