سربازان مبارزه با تحریم‌ها، کارگران و کارفرمایان هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حفظ اشتغال و صیانت از سلامت نیروی مهمترین اولویت وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

علی آشتاب نهم اردیبهشت ماه در مراسم تقدیر از کارفرمایان نمونه لرستان اظهار کرد: کارآفرینی نوعی زندگی بوده و حرکت در این مسیر که توام با ریسک،  نوآوری،  خلاقیت و زحمات زیادی است نیازمند روحیه جهادی است.

وی با بیان اینکه جبهه جنگ امروز اقتصادی است، ادامه داد: شاهدیم که کارآفرینان امروز در مقابل تحریم‌ها و دشمنی استکبار شجاعانه ایستادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سربازان مبارزه با تحریم‌ها کارگران و کارفرمایان هستند.

آشتاب افزود: همه کارفرمایان در استان و کشور موفق هستند که با اجرای سیاست‌های درست با تحریم‌ها مقابله کردند هر چند که این قشر با موانعی مواجه‌اند.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی و دولتی باید در شناسایی این موانع همکاری را داشته و دستگاه‌های اجرایی نیز برای رفع آنها مساعدت لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: سیستم‌های حمایتی و پشتیبانی نیز باید به کمک تولید بیایند و در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح اختیاراتی که دارد در حال انجام یک سری اقدامات هستند که یکی از این اقدامات بخشودگی جرایم و سود ناشی از حق بیمه های معوق است.

آشتاب گفت: این حرکت در راستای کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصول در بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ اشتغال و صیانت از سلامت نیروی کار از جمله مهمترین  اولویت وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با تمام تلاش در بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این راستا با همت کارفرمایان و سالم سازی محیط کار و اجرای راه‌های مقابله با کروناویروس توانستیم از سلامت نیروی کار صیانت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: حفظ اشتغال در این شرایط کار بسیار بزرگی است چرا که بخش خدمات بیشترین آسیب را در این شرایط کرونایی دیده است و این درحالیست که سهم بخش خدمات از اشتغال استان ۴۰ درصد است.

آشتاب با بیان اینکه با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی نیز بتوانیم آسیب  بخش خدمات جبران شود، عنوان کرد: باید بخش‌های کشاورزی و صنعت کمک حال خدمات باشند تا بتوانیم از این گذر عبور کنیم.

وی با تاکید براینکه بهترین راه حمایت از کارفرمایان، کارگران و تولید مصرف کالای ایرانی است،  گفت: اگر تولیدکننده، مردم و فعال اقتصادی به شکل زنجیره‌ای نیازها را از تولیدات خود تامین کنند بهترین راهکار برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار است و باید این فرهنگ را در جامعه ترویج و نهادینه کینم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …